Kun je een slechte vaste telefoonverbinding krijgen als 2 mensen elkaar gelijktijdig bellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er kunnen niet twee mensen vanaf dezelfde telefoonverbinding bellen/gebeld worden op hetzelfde moment
Amadea
9 jaar geleden
Toch heb ik het meegemaakt dat ik direct nadat ik mijn telefoonhoorn aan mijn oor zetten contact kreeg met degene die ik belde, omdat zij blijkbaar net op hetzelfde moment míj had gebeld. Dat is een heel vreemde gewaarwording: je denkt iemand te bellen maar het is de ander die de gesprekskosten heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Elkaar precies tegelijkertijd bellen kan niet, er zal altijd wel een zeer kleine hoeveelheid tijd tuissenzitten. Als je regelmatig van een vaste telefoon gebruik maakt zal het vast eens voorkomen dat je de hoorn van de haak neemt nét nadat iemand anders jou belt, als de hoeveelheid tijd die daartussen zit héél klein is heeft het mechaniek van de bel nog niet de tijd gehad om het toestel hoorbaar over te laten gaan. Dus op het moment dat je de hoorn oppakt heb je meteen verbinding, omdat je vanuit technisch oogpunt een oproep hebt beantwoord. Dat je dan contact hebt met degene die je had willen bellen is puur toeval.
Bordensteker
9 jaar geleden
Heb ik ook ongeveer zo meegemaakt, maar ... ik denk dat ik dan zelf het nummer nog niet (of in elk geval niet geheel) ge'draaid' had. Dan is het bijzondere dat de 'lijn' tot stand komt terwijl de hoorn al opgenomen was (en je eerder de bezettoon zou verwachten).
De verbazing komt dan deels van het feit dat je net de persoon wilde gaan bellen, die jou een paar seconden te snel af was met naar jou te gaan bellen. Minder vreemd is dat je iemand wil gaan bellen, en als je de hoorn opneemt (of tijdens het kiezen) een derde persoon C aan de lijn krijgt omdat die net naar jou was gaan opbellen.
Ik weet zeker, dat ik de exacte gang van zaken niet zeker meer weet!

Antwoorden (1)

Yep, dat kan! Probeer het eens via een online mogelijkheid, zoals skype of een converense call bedrijf