met je tong dat is de sterkste spier in je lichaaam
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk niet dat de tong in staat is om langere tijd een zo groot gewicht als dat van je bovenlichaam te dragen. het gaat niet om druk per vierkante centimeter (dan zou gewoon knijpen met duim en wijsvinger het wel eens kunnen winnen) maar om de totale kracht van het lichaamsdeel, zoals de vraag mij lijkt gesteld te zijn. maar misschien wil Jaco de vraag nog wel wat preciezer maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Min, de tong is niet de sterkste spier.
http://www.kijkmagazine.nl/artikel/tong/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naast fysieke kracht kan je met de tong ook andere niet-fysieke krachten ontwikkelen. Een voorbeeldje : je kan er zelfs een oorlog mee ontketenen. Maar ik hoorde steeds over de kaakspieren als sterkste fysieke kracht; ook bij andere zoogdieren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De kaakspieren zijn sterker van de tong. En de vraag gaat echt over fysieke krachten, want het gaat over spieren.
En het hartspieren en de longenspieren zijn ook sterker dan het de tong.
Met de grote bilspieren; die zorgen er namelijk voor dat je rechtop kunt zitten en staan. zij houden continu het gehele gewicht van je bovenlichaam + armen omhoog, Toch al gauw een gewicht van 30 a 40 kilo en dat de hele dag lang; alleen wanneer je ligt, hebben die spieren rust.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou zeggen de benen, want deze dragen het meeste gewicht. En iedereen zegt dat je van uit je benen dient te tillen en niet vanuit je rug.