Kun je een usb automatisch laten back uppen naar dropbox?

Ik zou graag, als dat kan:

Wanneer ik mijn usb-stick in mijn macbook plug, dat deze meteen de bestanden upload en bijwerkt naar dropbox. Een automatische back-up maken dus.

Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Moniek48, ik weet eigenlijk niet zo goed of dat wel kan met een USB stick automatisch uploaden. heb ik eigenlijk niet uitgeprobeerd. maar wat ik wel weet, is dat je dit wel met uw smartphone kan doen. maar dan moet u wel eerst dropbox installeren op uw telefoon

Antwoorden (1)

Ja dit kan op 3 manieren

1. je kan hiervoor Backblaze gebruiken, dit is een goede tool voor MacOS om automatisch een backup vanaf elke drive naar Cloud te maken. (Wel erg duur)

2. Je kan dit programmeren in Apple Script, dit is wel moeilijk, maar je kan gerichter zoeken op internet om een applescript te zoeken, met auto backup DropBox.

3. Google drive gebruiken, hier instellen dat de USB drive standaard gesynchroniseerd dient te worden, door de folder toe te voegen. Mocht je echt dropbox willen gebruiken dan kun je daarvoor weer een tool gebruiken om Google drive en dropbox te synchroniseren. Zie Bron.