Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een usb automatisch laten back uppen naar dropbox?

Ik zou graag, als dat kan:

Wanneer ik mijn usb-stick in mijn macbook plug, dat deze meteen de bestanden upload en bijwerkt naar dropbox. Een automatische back-up maken dus.

Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Moniek48, ik weet eigenlijk niet zo goed of dat wel kan met een USB stick automatisch uploaden. heb ik eigenlijk niet uitgeprobeerd. maar wat ik wel weet, is dat je dit wel met uw smartphone kan doen. maar dan moet u wel eerst dropbox installeren op uw telefoon

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dit kan op 3 manieren

1. je kan hiervoor Backblaze gebruiken, dit is een goede tool voor MacOS om automatisch een backup vanaf elke drive naar Cloud te maken. (Wel erg duur)

2. Je kan dit programmeren in Apple Script, dit is wel moeilijk, maar je kan gerichter zoeken op internet om een applescript te zoeken, met auto backup DropBox.

3. Google drive gebruiken, hier instellen dat de USB drive standaard gesynchroniseerd dient te worden, door de folder toe te voegen. Mocht je echt dropbox willen gebruiken dan kun je daarvoor weer een tool gebruiken om Google drive en dropbox te synchroniseren. Zie Bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding