waarom maakt de overheid zoveel reclame voor militaire opleidingen zoals voor de marine?

de laatste tijd zie ik steeds meer van die reclame op tv en op internet, maar het lijkt me dat er daar niet extreem veel werk in is

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Er wordt binnen defensie nogal veel gewerkt met dienstverbanden voor een aantal jaren. De militairen zonder rang (soldaten bij de landmacht bijv.) worden relatief snel 'afgelost' door nieuw personeel. Een soldaat die 40-plus is, is een zeldzaamheid, net als een vakkenvuller bij de supermarkt van die leeftijd.

Toegevoegd na 1 uur:
Van de bronsite:

"Aanstelling in het FPS (Flexibel Personeels Systeem)
Je krijgt een aanstelling, welke bestaat uit drie fasen:
Fase 1 bestaat uit de opleiding en daarna een dienverplichting (contractduur) van een aantal jaar.
Fase 2 bestaat uit de periode na afloop van de dienverplichting tot en met het besluit over het al dan niet doorstromen naar een hoger functieniveau. Daarbij vormen de kwaliteit van betrokkene, maar ook de behoefte van de organisatie aan personeel, doorslaggevende argumenten.
Fase 3 bestaat uit de periode na het doorstroombesluit en de loopbaan wordt voortgezet."

Einde citaat.

Als het tegenzit (militair wil blijven, organisie wil 'm niet houden) zal het na 'fase 1' ophouden. Zie deze tekst van de site van 'de Commando's'"

"Je krijgt een aanstelling als militair bij Defensie. Na afronding van de militaire opleiding heb je een dienverplichting van twee jaar en kan de aanstelling in de rang van korporaal worden verlengd tot een periode van maximaal 12 jaar. We noemen dat de looptijd in rang. Na 3 jaar - of al eerder - wordt beoordeeld of doorgroei en bevordering naar een hogere rang (onderofficier of officier) mogelijk is (mits je de voor die functie vereiste vooropleiding positief hebt afgerond). Is de doorgroei niet mogelijk, word je na uiterlijk 12 jaar bemiddeld naar een baan in de burgermaatschappij. "
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt helemaal. Helaas zijn er niet zo veel plekken voor korporaals, dus stromen er maar weinig soldaten door.