Volgens mij bedoel je Honderd achttien duizend
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee Achttien honderd=1.800
Duizend=1.000 dus 1.800.000
Antoni
9 jaar geleden
GewoonGerline, waarom denk je dat de vraagsteller 118.000 in plaats van 1.800.000 bedoelt?
kierkegaard47
9 jaar geleden
nouja, laten we eerlijk zijn, de constructie 'achttienhonderdduizend' is wat ongewoon (maar inderdaad is het een geldige constructie om het getal 1.8 miljoen mee aan te duiden).
Velen zouden zeggen 1,8 miljoen, maar achttienhonderdduizend mag ook.

Achttienhonderdduizend is met twee t's en wordt als één woord geschreven.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://books.google.nl/books?id=qXEUAAAAQAAJ&pg=PA283&lpg=PA283&dq=elfhonderdduizend&source=bl&ots=BDqJZ-DSGo&sig=bc0d3cG0WZycZ64wra7Lj4-DaWk&hl=nl&sa=X&ei=FaZTVJzMF8nfOPergOAH&ved=0CDkQ6AEwBA#v=onepage&q=elfhonderdduizend&f=false Ik had er idd nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je dan ook achtienduizendduizend zeggen? Althans is dat ook correct? 18 miljoen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
We gebruiken toch ook wel eens duizendmiljoen voor miljard ?
Of 1000 milliliter i.p.v. 1 liter.
Of achttienhonderd i.p.v. duizendachthonderd. De diverse voorbeelden lijken er op te duiden dat enige vrijheid op dit gebied wel bestaat. In elk geval in de spreektaal.
Antoni
9 jaar geleden
Achttienduizendduizend zeggen lijkt mij niet gebruikelijk. Dit leidt alleen maar tot verwarring bij de aangesprokene(n).