Ik zie gamekey sites die games verkopen voor de helft van de prijs van de waarde op Steam. Zijn die sites normaliter betrowbaar?

En gaat Steam hier altijd mee akkoord?

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.gamesync.nl/lords-of-the-fallen-pc-steam-cd-key-code-kopen-bestellen.html
http://www.gamekeys.nl/preorder-games.php#dragon-age-inquisition

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De site is misschien niet helemaal legaal, maar het heeft wel bijna 200 likes via Facebook; misschien werkt het wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan de reviews te lezen zit het wel goed met deze site en ook is het adres en telefoonnummer zichtbaar,maar ook het KvK nummer en logo's van beslist en shopmania zijn aanklikbaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is prima legaal om dit soort keys te kopen. Vaak komen ze uit landen met een gunstige wisselkoers in vergelijking tot je eigen land. Er zitten ook wel wat site's tussen die gestolen keys verkopen, maar zorg dat je bij een betrouwbare Nederlandse site besteld en er is echt niet zo veel risico! Bronnen:
- https://onlinekeys.nl/over-ons/

Het beste antwoord

Er zijn heel veel sites die games verkopen onder de prijs van Steam zelf. Die sites zijn niet altijd even betrouwbaar, maar even onderzoek doen naar de site waar je wat wilt kopen geeft al snel duidelijkheid in de meeste gevallen.

Je kan dit een beetje (niet 1-op-1) vergelijken met de adviesprijs die fabrikanten meegeven aan hun producten en waarvoor de producten daadwerkelijk in de winkel komen te liggen. Steam heeft niet het alleenrecht op die games en heeft dus niets te willen.

Er zijn soms wat omwegen om goedkope spellen te krijgen, denk hierbij aan keys uit derdewereldlanden opkopen en hier weer verkopen, maar daar wordt vaak wel een stokje voor gestoken (hoewel dit strikt gezien niet illegaal is).