ik wil graag contact gegevens verwijderen op het internet van een vereniging op meerdere sites kan dit bijv via een verzamel site?

Hallo, ik ben de website beheerder van de meppeler hengelaars vereniging. Nu is het zo dat als je onze vereniging op zoekt via Google dat je dan contact gegevens krijgt die niet meer up to date zijn. Deze wil ik graag verwijderen maar bij de meeste sites moet ik me dan aanmelden. Ik vroeg me dus af of hier ook een soort centrale site voor was waar je dit kan doen. Ben benieuwd of iemand dat weet!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

De belangrijkste site waarop je dat moet doen, is jullie eigen website.
Google indiceert tegenwoordig pagina's aan de hand van hoeveel ze gelinkt worden op andere sites (wat zo veel mogelijk het daadwerkelijke nut en de toegevoegde waarde van een site benadert), en daar gaat een tijdje overheen natuurlijk, maar uiteindelijk levert het hits op.

Na verloop van tijd worden ook die ' oude' weergaves / links geupdate naar de site hoe die nu is, en veranderen de gegevens die jullie op de site gezet hebben "mee" . Het is een beetje lastig uitleggen,want hoe het exact gedaan wordt weet ik niet precies, maar het komt er op neer dat gegevens even tijd hebben om te veranderen. Het moet weer 'groeien' door de spiders / crawlers van Google.

Ik heb na mijn verhuizing zoiets gehad, waar in het begin overal - behalve op mijn pagina - mijn oude gegevens stonden, maar na verloop van tijd - weet niet precies hoe lang, lette er niet op, zijn daar wel weer mijn juiste gegevens bij gekomen als je op mijn naam googelt. Een beetje ' oud zeer' blijft staan ; iets wat je openbaar op een forum hebt gezet bijvoorbeeld, KUN je vaak niet eens meer wijzigen.

Als het gaat om sites die RECHTSTREEKS jullie gegevens doorgeven op hun eigen site, zul je die een verzoek moeten sturen de gegevens te wijzigen. Dat kan niet centraal ; dat is handwerk. (Al kun je natuurlijk wel 1 mail maken en die versturen naar alle sites die het betreft). Plaatsen waar je openbaar zelf je adres hebt doorgegeven zoals fora kun je vragen of je die oude adressen nog mag wijzigen, maar veel nut heeft dat vaak niet.

Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat mensen de meest actuele gegevens gewoon van JULLIE site halen natuurlijk. What happens on the Internet, stays on the Internet ,en kun je helaas niet meer altijd verwijderen, ongedaan maken of wijzigen. Maar echt ouwe shit duikt op een gegeven moment eigenlijk niet meer hoog op in Google.

Ik zie via Google overigens maar 1 adres en dat komt uit Maps. Dat zou eventueel wat langer kunnen duren voor daar het correcte nieuwe adres wordt doorgegeven. Op jullie site mis ik een makkelijke en snelle methode (contact) om het correcte adres te vinden. Dat zou een stuk schelen natuurlijk. Ook voor Google.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees ook de tips in deze -verouderde- bron ; die gaan specifiek over adreswijziging in Google, en bevat nog veel nuttigs.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt zorgen dat als je via google zoekt dat dan wel de correcte adresgegevens bovenwater komen. Dit kan door bij google zelf in te loggen en de bedrijfgegevens te veranderen. Ook zou je zelf een nieuwsbericht op de website zetten. Waarin je de nieuwe adres gegevens meldt.
Zo iets van een centraal plek op internet bestaat niet. Wel kun je diverse websites op de gebruikelijk manier benaderen om te zorgen dat het juiste adres daar vermeldt wordt. Hierbij dien je een keuze te maken. En de meest betrouwbare websites als eerste benaderen. Als je vraag is hoe zorg ik dat Google het juiste adres weer geeft, dan zou ik in loggen op Google en daar deze veranderen. Want google probeert de rol van centrale info site naar zich toe te trekken.