Je hoort alleen slechte dingen over virussen, maar zijn ze ook ergens goed voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
ronron1212
9 jaar geleden
wat bedoel je computer virussen of gewoon virussen die ons mens kinnen besmetten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ronron: De categorie doet vermoeden dat het niet over computervirussen gaat.
niko
9 jaar geleden
Virussen zijn niet goed of slecht.een virus is net als alle andere levende dingen onderdeel van de natuur.ook virussen willen blijven leven en zich voortplanten.daarvoor gebruiken ze andere levensvormen.soms is dat slecht voor die levensvormen en soms niet.Ze bestaan gewoon.
Reddie
9 jaar geleden
@niko , het beste antwoord, vind ik.
kierkegaard47
9 jaar geleden
Dit wàs ook een antwoord oorspronkelijk (waar oa ik op gereageerd had)....

Het beste antwoord

Afgezwakt virus is goed om je mee in te enten tegen de 'gezonde' variant.

Verder gebruiken ze virussen ook om meer te weten te komen over de biologie zelf.
Het was eerst een virus waar ze mee 'prutsten' om een genenbestand te kunnen weergeven. Nadien pas bij meer uitgebreide soorten.
Ook via virussen zijn ze te weten gekomen dat er een omgekeerde informatieflow is van RNA naar DNA ( lang leven internet anders wist ik dit ook niet hoor )

Ze kunnen ook van nut zijn in
Gen-terapy
Kankerbehandelingen seneca virus 001 zou erg goed de kankercellen vermoorden.
Onder controle houden van 'lastpakken' in de landbouw. Soort biologische pesticide.

Sommige virussen kunnen ook ergere virussen verhinderen om ook die bepaalde gastheer te gaan gebruiken. Zo zou Hep A het Hep C lastig maken en er zelfs voor zorgen dat de C-variant beter geneest.
nounka
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de plantenwereld, veroorzaken virussen vaak prachtig bont blad.
Ook bij tuinplanten heesters en bomen, veroorzaken virussen mooi gekleurd blad.
Het zijn dat niet schadelijke virussen en het nut er van is dus meer sierwaarde van planten.