welke lcd tv

Hallo, ik zou jullie advies graag willen hebben. Wij zijn op zoek naar een nieuwe tv. Maar wij zien door de bomen het bos niet meer. De een zegt koop een samsung die weer een philips of LG.
Maar wat is nu de juiste keuze. Het mag een LCD zijn van 81 tot 107 cm. Wij gaan alleen maar tv kijken, geen spelletjes of dergelijke.

Maar wat is nu een goede LCD, wie heeft er ervaring mee? En we willen tot 700 euro gaan.

Graag reactie,

Groeten Dominic

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Goeieavond, toevallig heb ik zelf twee weken terug ook een TV gekocht.
Ten eerste, de grootte, meestal moet je gewoon simpelweg de afstand meten. Deze delen door 10, en dan heb je het juiste aantal inches.

Stel: 3.5 meter, dat is dus 35 inch. Dan kun je dus een 32, of juist net wat groter. Maar meestal voor slaapkamer is 32 inch (81cm), meer dan genoeg! In de huiskamer is dit ook ruim voldoende.

Wat betreft de opties. Gebruik je hem ook voor gaming (ps3 of xbox?), dan zou ik bij een PS3(playstation 3) een Sony halen met een Bravia 3 engine. Deze heeft net meer fps (frames per second), en dit is nodig met de ps3.

Dan de 700 euro. Dit wordt dus meestal geen Panasonic, of een Philips met Ambilight. Hier kom ik direct op de Ambilight optie. Neem geen Ambilight als je hem niet op de muur hangt. Anders betaal je flink meer voor een optie die je niet gebruikt.
Die 700 euro, kijk een LG is een goedkoop merk. Dit is dan ook een B-merk.
Meestal zijn Samsung / Panasonic / Philips / Sony toch de meest gebruikte, verkochte, betere tv's. Voor elk wat wils. Zoals gezegd, Sony voor PS3, Philips voor Ambilight, Panasonic te duur. Samsung heeft nieuwe LED tv (te duur met uw budget).

Dus simpelweg: Loop de Mediamarkt, of een andere elektronica binnen, ga vergelijken.
Let op contrastratio, goed is meestal 50.000:1 of hoger. Met een 'dynamisch contrast', kun je de contrast verdubbelen qua cijfer. (30.000:1 kun je zien als 60.000:1)

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geholpen!
Ik noem geen specifiek merk, omdat er geen duidelijk koploper is qua kwaliteit, maar met die bovenstaande 4 merken zit je sowieso goed, en neem geen LG.

+1? voor de moeite :)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Elke tv van een bekend merk is wel goed tegenwoordig.Kijk alleen in de winkel of de kleuren (van het beeld) je wel aanstaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben de consumentengids geraadpleegd toen we er een gingen aanschaffen.
Het merk Toshiba kwam als een van de beste merken uit de bus, wat veel mensen niet weten.
Wij hebben dus sinds ruim anderhalf jaar een Toshiba (107 cm) en hij is inderdaad helemaal geweldig. Zou 'm niet meer willen missen.
Hij kostte wel wat meer dan 700 euri's maar misschien dat de kleinere uitvoering wellicht in de richting komt.
Echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
euri's is plat nesderlands. Zei je vroeger ook het kost 700 guldens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bij ons gewoon een vrolijk woord voor euro's.
Ik wist niet eens dat het plat 'nesderlands' was.
Maar als het je stoort zal ik voortaan Euro zeggen hoor.
Zullen we dan afspreken dat jij voortaan leestekens gaat gebruiken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euri is het meervoud van euro er hoeft dus geen s achter!
Het ligt eraan, wat je wilt uitgeven. Alle waar is naar zijn geld. Wij hebben een Samsung (gie heeft goede eigenschappen) met 100 Hz. Ik kijk nu naae een andere met 200 Hz. Meer Hz, scherper beeld. Belangrijk is om te gaan kijken en te zien welke jij het mooiste vindt. Bedenk ook, dat bijv. Philips geen tv's meer maakt, maar LG's levert on de merknaam. en zo zijn er meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe meer Hz., hoe hoger de stroomrekening.