visum nodig voor minder dan 90 dagen

ik wil mijn vriendin naar nederland op vakantie laten komen minder dan 90 dagen is hier een visum voor nodig .
zij zegt dat je van uit chili naar nederland een altijd visum nodig heeft ook al is het voor een paar dagen.
ik vind dar raar ,als ik daar heen gaat korter dan 90 dagen heb ik niks nodig.
of heeft zij toch gelijk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, zij heeft ongelijk.
Als ze uit Chili komt heeft ze voor maximaal 3 maanden geen visum nodig.
In bijgevoegde link de landen waaruit inwoners wel een visum moeten hebben. Chili staat er niet tussen:
http://www.minbuza.nl/nl/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Visa/Verblijf_korter_dan_90_dagen/Visumplichtige_nationaliteiten_kort_verblijf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Het ziet er naar uit dat je gelijk hebt, en ik heb mijn antwoord verwijderd. +1