Wat voor informatie kan iemand te weten krijgen met alleen me telefoonnummer(mobiel) en me naam(voornaam)?

Kan iemand bv al me adres weten? Is me mobiel dan makkelijk op te sporen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.1K
Amadea
9 jaar geleden
Dat hangt ervan af welke gegevens jij over jezelf op internet prijs hebt gegeven. Als jij bijvoorbeeld ergens in een weblog behalve je voornaam en je telefoonnummer ook je achternaam en woonplaats hebt vermeld is het niet moeilijk om verder googelend meer over jou te weten te komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, als je telefoonnummer via Google te vinden is, wordt het een heel ander verhaal. Vraagsteller doet er dan ook goed aan, op z'n / haar eigen nummer te goegelen, ook met +316 ipv 06, spaties en streepjes op de gebruikelijke plaatsen.

Maar zoiets moet je natuurlijk nooit doen, als je een anoniem nummer hebt en dat zo wilt houden. Er zijn (bijna) gratis doorschakelnummers. Daarmee kun je telefonisch bereikbaar zijn, zonder je echte nummer op te geven. Tijdelijk, als je wilt. Is het niet meer nodig, dan cancel je dat doorschakelnummer weer.
Het is niet helemaal gratis, omdat je wat kosten maakt om je eigen nummer te testen en te verifiëren.

Antwoorden (3)

Ja een stalker of iemand die verstand heeft deze soorten bezigheden, kunnen makkelijk uw locatie opsporen via uw telefoon. Persoonlijke informatie etc. niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe dan? Volgens mij klopt dat niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, klopt inderdaad niet. Stalker is bovendien geen beroep, en heeft ook niks te maken met hoe goed iemand is in het stalken. Het zegt alleen DAT hij/zij stalkt.
Nee, dat kan niet. Opsporingsdiensten kunnen het wel, maar privé personen niet. Aan het nummer is hooguit te zien bij welke telefoonprovider je bent.

Echter... de persoon kan dat nummer invoeren in z'n telefoon, en dan ziet die of je WhatsApp hebt, Telegram en misschien nog andere messengers die aan mobiele nummers gekoppeld zijn. En hij ziet dan ook je profielfoto, en wat er verder in je profiel staat. Dat is iets wat mensen vaak niet beseffen als ze WhatsApp nemen, en daar gegevens in het profiel zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je adres kunnen ze makkelijk krijgen. Er zijn tegenwoordig sites als 'gebeld.nl' die je adres geven. Sommige mensen die niet in het telefoonboek staan, staan daar wel op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
GewoonD, ik vraag het me af. Sommigen misschien. Dan is er iets fout gegaan, en vaak is het de persoon zelf die dat doet. Misschien wel altijd.
Ik heb op gebeld.nl net 15 nummers ingetoetst, en er werd maar 1 naam gevonden (met adres). Die staat met dat nummer in het telefoonboek.
Toen nog een stuk of wat random gekozen op diezelfde site, en allemaal stonden ze òf in het telefoonboek, òf op een website. Meestal beroepsmatig (bedrijfssite enzo).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O, dan was het misschien toeval dat een vriendin van mij wel op gebeld.nl stonden en niet in 't telefoonboek. Maar tegenwoordig kun je snel achter gegevens komen, privacy bestaat amper nog...