Je Iban nummer op internet zetten, is dat gevaarlijk?

Je hebt een webshop en je stelt in: vooraf overboeken naar iban nummer en je voert je iban in. Is dat gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
Ik zou het zeker niet doen op webshops die in het buitenland opereren

Antwoorden (3)

Nee dat is niet gevaarlijk, sterker nog ; als je een officieel geregistreerd handelaar bent (KvK ingeschreven) moet je op jouw site's veel meer gegevens plaatsen.
Kijk maar eens in de footer (onderste balk) van professionele websites, daar staan KvK-nummers, bankgegevens en vaak adressen vermeld.
Dat iban-nummer staat alleen wat minder klantgericht dan betaalopties zoals Ideal of Paypal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Ik denk dat Roel hier het juiste antwoord geeft! +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op mijn webshop krijgen de klanten die kiezen voor vooraf betalen via Iban, na het afronden van de bestelling en het invoeren van de adresgegevens een bevestiging mail met het correcte Iban nummer. Zo voorkom je dat deze openbaar op je website staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En bank gegevens vind je bijna nergens openbaar op een website. Btw, kvk en contact gegevens zijn gebruikelijk, bank gegevens niet.
paulus811
9 jaar geleden
Dat ben ik met Robinma eens. Bankgegevens worden pas relevant als een transactie wordt afgerond. Voor een bezoeker die niet van plan is te kopen is het van geen nut en ook geen enkele waarde om je iban te kennen.
Nee dat is niet gevaarlijk, je loopt alleen kans dat iemand er geld op stort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je hoe makkelijk het is om dingen op het Internet te bestellen dmv automatische incasso. Ik geef jou naam en iban op. En laat het bezorgen op mijn adres. Helaas wordt dit maar al te vaak gedaan. Uitkijken dus waar je je iban op zet.
ronron1212
9 jaar geleden
Robina het gaat om een bedrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ronron. En die kunnen niet met automatische incasso betalen?
Weet je hoe makkelijk het is om dingen op het Internet te bestellen dmv automatische incasso.  Ik geef jou naam en iban op. En laat het bezorgen op mijn adres.

Helaas wordt dit maar al te vaak gedaan.

Uitkijken dus waar je je iban op zet.