Wat gebeurt er met je computer, als er fouten/waarschuwingen in het logboek staan?

als ik bij deze computer, naar beheren ga en dan naar logboeken ga, staan er bij toepassingen en systeem allemaal fouten. Je leest nog wel eens dat ze vragen wat voor fouten er in het logboek staan en aan de hand van dat kunnen ze dan problemen oplossen. Maar wat gebeurt er nu eigenlijk? En kan het er voor zorgen dat je computer trager wordt?

Hoop dat het in de goede categorie staat. Anders graag verplaatsen naar software.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat staat er dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de exacte melding is pas te bepalen of het ernstig is of niet. Maar als je op zo'n melding dubbelklikt dan verschijnt een nieuw dialoogvenster waar je de melding kan 'knippen/plakken' of kan uit printen. Daar staat dan ook meer informatie over wat er precies is gebeurd (kan engelstalig zijn ook al heb je een nederlandstalige windows). Vaak staat er dan ook een link bij naar de website van Microsoft met meer uitleg. Ruwweg drie categorieën zijn er. Fout = Dat is echt de moeite waard om uit te zoeken en (laten) verhelpen. Waarschuwing = Meestal wel zelf op te lossen als je het weet of het is puur ter kennisgeving.
Informatie = Ter kennisgeving. Hoef je eigenlijk nooit naar te kijken. Als je systeem veel fouten geeft in de logs kan het wel degelijk ook de performantie van je systeem nadelig beinvloeden. Tip! Door de melding goed in Google te zoeken (of op goeievraag.nl) krijg je vaak al genoeg reacties om zelf problemen op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ HighFly: maak er een antwoord van en krijgt een plusje!

Het beste antwoord

Als er heeel veeel foutmeldingen in het logboek staan (vele per seconde) dan kan dat je PC trager maken, maar eigenlijk maakt de veroorzaker van de foutmeldingen je PC trager. Als er bijvoorbeeld atapi of disk errors optreden of je schijf erg vol is, maakt dat je PC merkbaar trager (bevriest zelfs soms), omdat de harde schijf niet meer juist werkt of op het punt staat echt kapot te gaan.

Als je de foutmeldingen hier of op Hijackthis plaatst, kan men je verder helpen. http://www.hijackthis.com/hijackthis