Hoe kan ik Windows 7 opnieuw op mijn laptop installeren?

Ik heb hem vorig jaar nieuw gekocht en er zat geen CD Rom bij met Windows 7. Nu wil ik hem dus formatteren en alles er opnieuw opzetten, maar hoe moet ik dat dan doen?

Toegevoegd na 13 minuten:
Het is een Compaq Presario CQ61. Ik heb me laten vertellen dat er HP recovery opzit, maar diegene wist niet hoe ik dit gebruiken kon of moest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

HP recovery betekend dat er een stukje harde schijf bestaat waar de windows 7 software op staat die je kan gebruiken om een nieuwe installatie doen.

In de link staan de stappen beschreven die je moet uitvoeren om de herinstallatie te starten.

Vooralleer dat je hiermee begint, zorg dat al je data gebackupt is. Vergeet niet je documents folder, bookmarks, etc ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dank je, ga ik mij even in verdiepen. Ik mag nog niet plussen. Misschien beetje domme vraag erbij misschien, maar wat de backups betreft... wat ik wil houden kan ik toch wel even op mijn webserver 'parkeren' en het daarna weer terughalen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die webserver niet tevens draait op je thuis PC, is dat goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het veel data is, is je webruimte wellicht te klein en kan het uploaden ook 'even' duren.
Je moet de CD aanvragen, en vervolgens gewoon er in stoppen. Dan crasht ie met wat moeite, en dan heb je een splinternieuwe Windows 7!