Onze computer's beeld instelling is een kwartslag gedraaid, wie weet hoe we deze slag weer terug kunnen draaien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Rechtermuisknop drukken en dan zie je het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wat lastig als je schermindeling een kwartslag gedraaid is.
Als het helemaal niet meer lukt.
Start.
Alle programma,s.
Bureau accessoires.
Dan systeemherstel.
En je gaar een dag terug ,toen het nog wel goed was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij klopt dit niet en ik vind het een slecht antwoord. Het is een monitorinstelling die simpel is te wijzigen.
Crtl + pijltje naar links
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan, plusje. Is meestal pijl omhoog/omlaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo moet het. ctrl plus pijl naar links, of pijl naar rechts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of omhoog, omlaag. Soms met ALT. Ligt echt aan de grafische kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! Ik kan nog geen plusjes geven, anders deed ik het wel ;-)
Dit is een monitorinstelling en die wordt gebruikt zodat je je monitor zelf ook kunt draaien.

Om dit terug te zetten gebruik je de pijltjestoetsen in combinatie met CTRL of ALT.

Het betreft meestal het pijltje omhoog, dus ik zou ALT+ Pijl omhoog gebruiken. Anders CTR+ Pijl.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sommige fabrikanten (van de monitor) gebruiken Ctrl+Alt+pijltjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt dit meestal ook terugvinden in de eigenschappen van de videokaart. Dat is nu wat lastig als het scherm gedraaid is. Je zou het scherm zelf ook even kunnen draaien dan kan je wel rechts klikken:

Rechtsklik desktop, Eigenschappen, Instellingen, Geavanceerd, Geforce (of naam van de videokaart), .... Control Panel en dan zoek je naar "Rotate display" of zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op mijn moeders pc kun je control+alt+pijltjestoets
En als niets lukt dan kun je natuurlijk altijd nog... Je monitor een kwartslag draaien. Suc6