Waar koop je een goede windows xp installatie cd?

Bij Microsoft.com kun je alleen het nieuwste van het nieuwste kopen, maar ik heb een oude computer. En ik had een cd via Marktplaats gekocht, maar die was nep. (productpiraterij werd er als melding gegeven).

Toegevoegd na 6 minuten:
Er zit geen internet op de computer.

Toegevoegd na 1 dag:
Het gaat erom: het was een geheel lege/geformatteerde oude computer die ik heb gekregen. Daar heeft een vriend van haar windowsxp op gezet met een installatie-cd die ik op marktplaats heb gekocht met behulp van een code bestaande uit hoofdletters. Nu is de windows wel geinstalleerd, maar nu vindt de computer dat de windows ook geactiveerd moet worden met een cijfercode die je moet doorgeven aan de klantenservice. En die cijfercode wordt niet geaccepteerd. En nu kan ik uberhaupt niks met die computer, zelfs niet aanmelden, want eerst moet er geactiveerd worden volgens dat ding.

12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nep cd lijkt me stug misschien was de code al gebruikt??
Snuffel
12 jaar geleden
Ja, volgens mij is het dat. code al gebruikt. Is daar wat aan te doen?
Snuffel
12 jaar geleden
Ik ben echt een uberleek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kan de persoon die je dat verkocht hebt sommeren je geld terug te storten. Misschien was deze persoon er niet van op de hoogte dat je een al reeds geinstalleerde en aangemelde windows OEM-versie niet nogmaals kan gebruiken. Als er opzet in het spel is kan je naar de politie gaan.

Het beste antwoord

Hoi!

Ligt er aan wat voor windows XP je nodig hebt?
En een oude computer, hoeft niet in te houden dat je er geen passende versie voor kan vinden, bij vragen hierover durf ik te beweren een passende versie kan adviseren, wellicht heb ik voor de "oude computer" ook nog onderdelen liggen die de "oude computer" wat versnellen gezien ik zelf zo'n computernerd ben die weer het nieuwste wil hebben (wat me toch niet lukt financieel) ... maar nog talloze ongebruikte licenties en versies alsmede hardware heb wat wellicht datgene is wat je zoekt? Na 22 jaar ICT ervaring durf ik wel te zeggen dat ik dat ik zeker weet hoe het probleem op te lossen....

Mvg
Toz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je de code nog hebt (achterop je PCkast) kan je gewoon een Winxp dvd lenen of een originele downloaden en je oude code gebruiken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je er een stuk hardware bij koopt (soms voldoet een muis al) kan je deze nog kopen.

http://www.lcs-automation.nl/index.php?action=article&aid=1146

Toegevoegd na 9 minuten:
Sticker zoals die op je kast nog kan zitten.

Toegevoegd na 17 uur:
Met "als je de code nog hebt" bedoelde ik dus de code die met de verkoop van de PC geleverd is. Vandaar ook de verwijzing naar "achterop de PC", ik neem aan dat je een onbruikbare code niet achterop een PC plak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde de echte oude code die er vanaf de verkoop nog opzit gebruiken, er zijn hier namelijk mensen die denken dat die niet meer bruikbaar is als je ook niet die DVD daar bij hebt. Niet de code die hij bij die marktplaats DVD heeft gekregen. Maar ik snap je hij kan zelfs de volgens hem "nep cd" gebruiken als ie maar de code nog achterop zijn pc heeft staan. En nogmaals er zijn heel veel mensen die denken dat een DVD aan een code is gekoppeld vandaar dat ik altijd zeg bij kennisen lenen omdat veel mensen niet weten dat dat gewoon kan.
Op dit adres in Utrecht zijn nog steeds LEGALE versies ( dus mét productcode) te koop.

http://www.hajo.nl/product.php?cid=41

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien op de Microsoft site