C schijf meteen na installeren van Windows Vista weer vol?

Sinds ik Windows Vista opnieuw op mijn laptop heb gezet heb ik problemen met de c schijf. Ik heb een C en een D schijf en de C schijf stond meteen al in 't rood.
Nu kan ik niet eens programma's installeren omdat hij vol is.
Op mijn D schijf staan mijn downloads, en ook zijn dit maar 4 films, dus dat komt nooit aan de 34 gig die op c vrij hoort te zijn en de 95 gig op mijn D schijf.
Ik heb met het programma Treesize gekeken wat er nu de meeste ruimte in beslag neemt, maar ik kan er niet echt wijs uit worden wat ik nu mag wissen en wat niet.. (zie afbeeldingen)

BVD

Maik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Vaag verhaal. Ik zie geen screenshots van je D schijf maargoed. Je C schijf is inderdaad 17,3 GB Windows 4,4 GB user files (Waaronder denk ik je films, (:O downloaden magge niettuh doen :P) 2,8 gb aan Program Files (Denk aan Windows Live, Windows Mail, Windows etc :P) en de klapper is natuurlijk de 6,4 GB aan Files op je C Schijf waar onder andere je Pagefile/Hyberfile zijn.

Dit zijn als het ware Geheugen dumps die gebruikt woorden met fantatische opties zoals het op standby zetten van de PC en als je meer programma's gebruikt dan dat er aan vrije ruimte is in je Fysieke werkgehuegen. Ook wel Virtueel Geheugen genoemd.

De locatie van dit bestand kan je terug vinden in de Geavanceerde Systeemeigenschappen. (Rechtermuis op deze computer, Eigenschappen, tabblad geavanceerd)

Wat ook een ruimteslobberaar is, is het systeemherstel bestand. (Wat er voor zorgt dat je stappen terug in de tijd kan doen met installaties) Als je zeker van je zaken bent kan je die ook kleiner maken (of zelfs uitzetten) in het tabblad Systeembeveiliging van hetzelfde venster als hiervoor.

Succes :D