hoe kom ik in mijn BIOS?

Ik heb een laptop waar vista op draait van het merk Acer Aspire 5520G. (niet samengesteld)

In geen mogelijkheid kom ik in het bios terecht, dit wil ik aangezien ik er win7 op wil zetten. zodat ik daar aan kan geven dat hij eerst een cd moet zoeken om op te starten. dit menu word namelijk niet weergegeven onder DEL, F8, F12, ctrl-s, F1, ESC etc..

tot nu toe heb ik 2 menu's kunnen vinden onder deze knoppen.. (F12 + F2) 1 die weergeeft of ik Vista wil starten.. en (F8) het veilige modus menu.

Heeft er iemand nog opties?
ik word er zo langzamer gek van dat het zo lang duurt om tot een oplossing te komen.

Toegevoegd na 13 uur:
Allemaal onwijs bedankt voor de genomen moeite!
Ik heb uiteindelijk een gaatje gevonden in het herstel modus wat me de mogelijkheid gaf om een dos prompt te voor schijn te toveren.
Het mooie was, windows was nog niet opgestart, dus kon ik met E:/setup de cd starten :)

inmiddels laptop geformatteerd en win7 erop geknald,
wat een verademing zeg!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

1. Zet je computer uit. Helemaal.

2. start de computer op en let heel erg goed op de meldingen op je scherm VOORdat de grafische interface van je besturingssysteem in beeld komt. Dus tijdens het BOOTEN en terwijl je scherm zwart of helemaal donkerblauw is. Er verschijnen dan witte letters met een mededeling.

In de mededeling, die vaak niet meer dan een fractie van een seconde in beeld is, staat aangegeven met welke toets je in de BIOS kunt komen.
Bij Acers was dat F2. Maar nu misschien niet meer.

3. Als je die melding hebt kunnen lezen laat je de computer gewoon doorstarten. Doe geen moeite die toets alsnog in te drukken want je bent vast nog niet in staat terug in de tijd te reizen, zoals de neutrino in het CERN.

4. Sluit de computer weer helemaal af. Echt helemaal. Om zeker te zijn dat het BOOTproces niet juist de toegang tot je BIOS overslaat.

5. Start de computer weer op en hou je vinger bij de juiste toets. Bij de eerste de beste flits van tekst geef je direct een tik op de toets waarmee je de BIOS in zou moeten.

Nu MOET het gelukt zijn om binnen te komen in de BIOS.
Anders het verhaal nog een keer herhalen, net zo lang tot je snel genoeg bent om -op het moment dat de melding er staat !!- de bewuste toets in te drukken.

Succes. En laat even horen of het lukt !

Toegevoegd na 13 minuten:
mmmmmmmmmmmmmm

Ik heb nu de manual van je Acer Aspire 5520G gevonden.
http://tim.id.au/laptops/acer/aspire%205520%205220.pdf

=> Blader even naar blz 45.
=> Daar zie je dat je een "m" moet intoetsen
=> om in de BIOS te komen..

Sterker nog:
Als tijdens de hierboven beschreven procedure “Press to enter Setup” verschijnt,
dan moet je "m" intoetsen om in de BIOS te komen.

Niet zo vreemd dat je je afvraagt hoe je de BIOS in moet komen. tsss.

Nou ja. Laat even weten of het gelukt is !
Succes.

Toegevoegd na 18 minuten:
Manual blz 52, pdf reader blz 45. Daar staat het. Met schreendump erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Bij mijn computer kun je ook *te vroeg* op de betreffende toets drukken. Dan gebeurt er dus ook niets. Daarom lijkt het mij handiger, vanaf het vroegst mogelijke moment gewoon continu op die toets te rammen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha Cryo !
Ja, zo wil het ook nog wel eens lukken :-)
Flink meppen dat ding :-) Maar in hun manual staat het beschreven, alleen is het een hele vreemde procedure. Als er staat "press F2" dan moet je de "m" intoetsen .. Hoe bedenken ze het.

Andere antwoorden (4)

Tijdens het opstarten de F10 toets ingedrukt houden.
12 jaar geleden
Volgens de manual http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5520.html is het echt F2.

Letterlijk uit de manual:
Opmerking: Om de BIOS utility te activeren, drukt u op
tijdens de POST.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ben je me net 47 seconden te snel af...
Volgens de eerste Bron hieronder moet je op F2 drukken.

Volgens de tweede Bron hieronder krijg je met die F2 slechts een heel beperkt schermpje te zien, maar kun je in dat scherm al wel de boot-volgorde instellen - en aan je vraag te zien is dat alles wat je zoekt.

Laat je weten of dit werkt?
Cryofiel
12 jaar geleden
Je kunt gewoon op de pauze toets drukken op je toetsenbord ( ja daar is dat knopje voor) en dan kun je ruatig nalezen wat er staat en hoe je in de bios komt, bij mijn acer is dat del. Wel een oud bakbeestje...