Behoud je je bestanden, programmas, emails, favorieten, dus echt alles als je upgrade van Windows Vista(bah) naar Windows 7?

Dus ECHT alles. Programmas, favorieten heel belangrijk, en documenten? En afbeeldingen etc. Etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
een besturingssysteem is niet vies hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met uitzondering van Windows Vista
Ritsuka
12 jaar geleden
ok, het doosje van het besturingssysteem kan vuil worden door stof, maar het besturingssysteem zelf is digitaal, daar kan geen zand of stof ofzo opkomen, het is dus niet vies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijdehand...
Ritsuka
12 jaar geleden
dank je :D
ik zie het meer als een aparte vorm van humor.

Het beste antwoord

Daar mag je niet van uit gaan.

Wanneer een machine geUpdate wordt, dien je altijd eerst backUps te maken.

Zo werkt het in het bedrijfsleven. Ondanks de extra kosten die dat met zich mee brengt.
Er zijn gegronde redenen voor om dat zo te doen.
De meest voorkomenden zijn; verlies van gegevens en incompatibiliteit van veel gebruikte programma's met het "nieuwe" systeem, waardoor het werk grote vertragingen op loopt.

Als thuisgebruiker doe je er goed aan eveneens een dergelijke backUp- procedure te volgen.

In jouw geval ga je zelfs over van de ene versie van een besturingssysteem, naar een andere versie ervan.

En dan ook nog van een besturingssysteem waarvan het bekend is dat die incompatibiliteitsproblemen met de bestandsformaten van de voorgaande versies van het eigen OS (operating system/ besturingssysteem) veroorzaakt.
Een standaard win7 office document als attachment mee sturen naar een WinXP machine geeft dergelijke problemen al weer.

Driedubbel redenen om al je bestanden te backUppen op een lossen harde schijf, voordat je windows Vista laat overschrijven door windows 7.

't Kost even werk, maar het gaat je een heleboel tijd schelen wanneer de overgang van vista naar 7 niet naar je zin was verlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DankU @@

Andere antwoorden (3)

Bij het installeren van een nieuw besturingssysteem haal je normaal gesproken eerst de rest van de computer af. Wel kan je natuurlijk bestanden op een externe harde schijf, USB-stick of CD/DVD zetten om ze vervolgens, nadat je je computer hebt geüpdatet, weer op je computer terug te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een upgrade blijft de data behouden maar toch is het heel verstandig om eerst een back up te maken van belangrijke bestanden want er kan altijd iets fout gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou voor alle zekerheid een backup van je installatiebestanden en documenten en zo achter de hand.