Laptop probleempje met inloggen

Mijn laptop is net gemaakt geweest, heb hem nog geen 2 dagen geleden opgehaald, en het gezeik begint weer. Ik heb een acer met Vista. Hij start wel op enzo maar als ik mijn wachtwoord moet invoeren krijg ik een bericht met: Service User Profile-service verhindert aanmelden ... Vervolgens klik ik op OK en dan meld mijn laptop af. Heel vreemd allemaal. De enige manier hoe ik kan opstarten is via de veilige modus..

Weet iemand wat ik moet doen zodat ik weer op mijn laptop kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

systeem herstel al geprobeerd via de veilige modes?

buro acc. systeemwerkset, systeem herstel, sla wel even fotos documenten en dergelijke op op een USB of cd ivm eventueel verlies van bestanden, en dan kun je beste formatteren zonder behoud van bestanden, zodat hij die error er ook uitgooit

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga het proberen zodra ik thuis ben, thanks !
Er zijn een paar virussen in omloop, die hetzelfde effect hebben... Zelfs als ze zijn verwijderd, is de startomgeving niet meer 100% ok. In dit geval is het uiteindelijk sneller en beter je systeem met een goede virusscanner (AVG bv) opnieuw te installeren. Voordat je opnieuw installeert, kun je met F8 opstarten en terug van een herstelpunt starten of in de veilige modus opstarten en het probleem opsporen.

Een fout in het userprofiel kan ook de oorzaak zijn (daarvoor moet je met andere administrator aanmelden om dit probleem op te lossen)
http://support.microsoft.com/kb/947215

Hier vind je wellicht meer passende informatie:
http://www.google.com/search?hl=en&q=Service+User+Profile+service+can+not+logon+vista&start=10&sa=N