Windows 7 - windows verkenner vastlopers?

Ik gebruik Windows 7, en ik loop regelmatig tegen hetzelfde probleem aan; windows verkenner loopt nogal eens vast.

Soms werkt het foutloos, maar soms start ik windows verkenner (via mijn computer) en dan zie ik alleen een wit scherm.
Ook zie ik in ditzelfde scherm bovenaan een zéér traag oplopende groene laadbalk.
Zodra die balk dan eindelijk eens vol is, komen alle icoontjes ook weer gewoon tevoorschijn en werkt alles weer normaal.
Het wil ook nog wel eens gebeuren dat als ik ergens halverwege naar mappen aan het zoeken ben, dat verkenner gewoon helemaal vastloopt.
(het enige wat dan nog werkt is de pc rebooten)
Ik heb ook gemerkt dat tijdens dit soort vastlopers diverse bureaublad icoontjes wit worden of soms zelfs helemaal verdwijnen.

------
Los van deze probleempjes met windows verkenner loopt de rest van mijn pc wel gewoon soepel, kan gewoon internetten of andere programma's die ik op dat moment al open had staan.
(alles wat ik al open heb staan vóór verkenner kuren krijgt, blijft gewoon netjes werken)

* Met een verse reboot loopt alles gewoon weer perfect, ik heb echt even geen idee waar het aan ligt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Tijd om je registries op te schonen. Dat kan met dit gratis programma:

http://www.piriform.com/CCLEANER
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien zit er te weinig RAM in je computer waardoor het werkprocess erg traag verloopt. RAM kun je gemakklijk uitbreiden door een RAM Kaart te kopen, je hebt ze van 512 tot 1Gb of meer. Je moet wel weten welke kaart er in je computer moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem. Er zijn 2 opties. Of je pc leegmaken. Of nieuwe koelpasta op je CPU doen. Ik had precies hetzelfde als jou. Toen ik koelpasta erop deed was het weer goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het verhaal zo lees, denk ik direct aan geheugen, maar het feit dat andere programma's wel goed lopen spreekt dat tegen. Met taakbeheer kom je achter of het geheugen of CPU of hardschijf is wat de problemen geeft.

Dit lijkt niet op de hardware probleem, maar dat verkenner slecht om gaat met het geheugen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt inderdaad een mem probleem
heb je misschien gemixed geheugen ?

ps ik heb je msn dus wellicht even een teamviewer consult ?
capthavoc
11 jaar geleden
probeer eens of het probleem valt op te lossen met systeemherstel.

Als je niet zeker weet of je computer gewoon traag is kan je ook eerst even de harddisk defragmenteren.

Ook zeker dat de pc malwarevrij is?

Niet alleen malware maar alle overbodige software vertraagd je pc overigens. Schakel zoveel mogelijk met de pc opstartende programma's uit via msconfig.