Wat heb ik nu nodig om windows vista home premium 32-bits geheel opnieuw op mijn laptop te zetten ?

Volgens mij zit er op mijn toshiba laptop een fout die ik niet wegkrijg,ik heb geen diskettes en zie ook geen voldoende herstelpunten om hem bv naar fabrieksinstelling terug te zetten,ook geen recovery schijf of iets dergelijks. Enkele laptops hadden dit wel,wat heb ik nu nodig en hoe kom ik eraan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

1. Een windows vista installatiemedium (om het even welke zolang de bitversie maar klopt).
2. Een activatiekey (te vinden op de EULAsticker)
3. De nodige drivers die je laptop nodig hebt, want die zal je opnieuw moeten installeren.

Kijk ook eens in de handleiding: wil je het toch via de herstelpartitie doen dan vind je in de handleiding wel hoe je deze via het BIOS moet aanzetten.

Herstelpartities lijken mij echter af te raden: alle rommel van de fabrikant wordt namelijk weer meegeïnstalleerd en vaak stelt deze noch eisen aan de bestandsindeling en dat is niet fijn als je een andere zou willen bij een oud systeem. Vandaar: herinstalleer windows vista gewoon vers!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iedere laptop die verkocht wordt moet de mogelijkheid hebben om te herstellen, hetzij via meegeleverde dvd's hetzij via een herstelpartitie. Die laatste is meestal verborgen om te voorkomen dat de genruiker er iets geks mee doet. In de handleiding staat hoe deze te benaderen en op te starten. Meestal is dit een combinatie van toetsen. Mocht je het niet kunnen vinden dan kan je altijd terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht; hier moeten ze je dat zeker kunnen vertellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gezien je uitleg:

-Een windows vista x86 installatie schijf
-Drivers voor je laptop

Herstelschijven worden inderdaad niet altijd meegeleverd die moet je dan zelf branden. Dit wordt ook aangegeven in de handleiding die je erbij hebt gekregen, en vaak ook bij het eerste keer opstarten van windows word dit aangegeven.