hoe verander ik standaart upload folder in windows 8?

mijn vader heeft een nieuwe laptop met windows 8. maar er is een klein probleempje met het uploaden van foto's op sommige site's. bijv. op de site van photobucket waar je online foto's kan opslaan. als je daar op de upload knop klikt ,popt er een schermpje op waar je een foto uit je bestanden kan kiezen. maar het probleem is dat hij hem altijd in de documents folder opent. dus dan moeten we helemaal bladeren door de mappen om bij "mijn afbeeldingen" te komen. je zou denken dat als je een tweede keer de upload knop klikt dat hij bij de meest recent geopende map zou openen. maar dat doet hij ook niet. dan opent hij weer in documents. bij mij (windows xp) opent hij namelijk wel gewoon meteen in afbeeldingen. dus om een of andere reden onthoudt hij niet dat je bij die map (afbeeldingen map) moet zijn. hij gaat niet naar de laatst geopende map op windows 8 bij het uploaden. op ebay doet hij dat wel maar een heleboel sites niet. is daar iets aan te veranderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is de browser die het dialoog-venster "Bestanden uploaden" opent. Elke browser doet dit anders. Internet Explorer bijv. opent het liefst je Documenten folder, terwijl Firefox je laatst gekozen map onthoudt.

Je zou in de opties van je browser kunnen kijken, maar ik heb zelf geen opties kunnen vinden om dit gedrag aan te passen. Je kunt allicht proberen te updaten, of over te stappen naar een browser zoals Firefox als je het echt heel vervelend vindt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vermoed dat Internet Explorer automatisch je Documenten map opent vanwege een ander belang dan gebruiksgemak. Op Windows 8.1 wordt altijd je Skydrive Documenten map geopend; als een soort aanmoediging om hun product te gaan gebruiken. Firefox heeft daarentegen geen commercieel belang bij welke map jij het eerste voorgeschoteld krijgt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Correctie: Op computers met Skydrive en Internet Explorer 11 wordt altijd je Skydrive Documenten map geopend, niet alleen op Windows 8.1.