Als de laptop dicht is en op standby staat, slaat hij opeens aan. Hoe kan dit?

Dus: ik heb mijn laptop dichtgeklapt terwijl hij nog aanstond. Hij staat dan nog op de stekker aangesloten vandaar dat ik hoor dat hij aangaat (hij piept dan even ten teken dat netstroom aangesloten is) Als ik vervolgens de laptop openklap brand soms het aan/uit knopje (terwijl die altijd uit is na dichtklappen en aangedrukt moet worden). Tevens zie ik dat het data verbruik symbooltje (de soort cd's naast het wifi en batterij symbool) knippert of blijft branden. Dit valt me pas de laatste paar dagen op. Wat kan dit zijn?

Toegevoegd na 43 seconden:
Overigens kan ik niks doen met de laptop als hij aanslaat, hij blijft zwart en gaat na een minuut ofzo weer uit

1.1K

Het beste antwoord

En tussen het in stand-by gaan en het opnieuw starten en weer uitgaan is telkens evenveel tijd, is het niet?

Na een bepaalde tijd wil de pc namelijk meer energie gaan besparen dan in stand-by en schakelt hij over naar hibernate. Daarbij verplaatst hij alles uit het geheugen naar de harddisk zodat die eerste ook geen stroom meer nodig heeft en de pc even weinig kan gaan verbruiken dan wanneer hij af zou staan. Maar om die overgang naar hibernate te kunnen maken moet hij dus even uit slaapstand kunnen komen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Wat je ook kan doen is met Npowertray kiezen voor "sleep (disable wakeup events)". Mogelijk kan je laptop dan niet meer uit stand-by gehaald worden om naar hibernate over te schakelen. Let er dan wel op dat je accu niet leegraakt! Want er is niets opgeslagen, alles zit nog gewoon in het RAM-geheugen. Als de accu afslaat ben je anders alles kwijt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

misschien is het iets met de instellingen van standby/ shutdown/sleep die op 1 minuut staat(of 0) dat de comp. aan- en meteen weer uit gaat.
conf. scherm> systeembeheer> energiebeheer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
loginabcde
10 jaar geleden
er is sinds het aanschaffen van de laptop, ~1jaar geleden, niks meer aan die instellingen gewijzigd. Dit 'probleem' treed pas 2 weken op