redelijk nieuwe laptop start langzaam op, hoe komt dit?

De laptop is nog best wel nieuw, als de laptop eenmaal opgestart is werkt hij perfect. Maar waarom start hij zo langzaam op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je specificaties of een modelnummer voor mij?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HP 250 g2 f0y89ea

Antwoorden (1)

Een laptop die je net geleverd hebt gekregen, staat vaak boordevol met software van andere partijen. Vaak zijn het proefversie van allerlei virus- en veiligheidspakketten.
Dat vertraagt meteen je nieuwe laptop al. Ook kan het zijn dat er bij het opstarten al heel veel programma's op de achtergrond meedraaien.

Start eens het programma 'msconfig' op, dan kun je zien welke programma's er tijdens de opstart procedure allemaal worden gestart. Je kunt ze dan via dat tooltje ook makkelijk uitschakelen, door het vinkje weg te halen. Weet niet zeker wat het programma doet, schakel hem uit en als je er problemen door ondervindt, dan kun je het programma net zo makkelijk weer inschakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heb ik toevallig straks gedaan via taalbeheer we zullen eens kijken of het helpt. Die virusprogrammas had ik al verwijderd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Taakbeheer bedoel ik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dat is nadat de programma's zijn opgestart. De volgende keer dat je je laptop weer start, worden die programma's gewoon weer meegenomen in het opstart proces. Via "msconfig" kun je ze ook daadwerkelijk (semi)permanent uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik Windows 8.1 en als ik via msconfig bij opstarten kijk, staat er dat ik via taakbeheer onder het kopje opstarten dingen moet uitschakelen, dat heb ik gedaan, maar mijn laptop start helaas nog steeds langzaam op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry dat ik zoveel reacties plaats, maar er staan ook 2 F-Secure dingen (mijn beveiliging) in het opstartproces. Deze hebben veel invloed op het opstarten. Maar ik neem aan dat ik deze niet uit kan zetten, of wel? De ene heet F-Secure Host Process en de andere F-Secure Settings and Statistics.