hoe delete je items op je macbook?

Ik heb een aantal files die ik wil deleten op mijn macbook, maar als ik naar finder ga heb ik nergens een knop(of iets anders) waarmee ik een file kan deleten. Ook bij mijn downloads wil ik een aantal items deleten maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.(het enige dat ik wel weet is dat je hem naar je prullebak kan slepen maar dat is niet hetzelfde als deleten). Hoe kan ik items volledig deleten op de macbook?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi,
Sleep de onderdelen naar de prullenmand (aan het einde van het Dock).
Bestanden of mappen die je naar de prullenmand sleept, worden in de prullenmand bewaard totdat je de prullenmand definitief leegmaakt. Als je een verwijderd onderdeel wilt herstellen, kun je het onderdeel uit de prullenmand terugzetten, mits je deze nog niet hebt geleegd. Klik op het prullenmandsymbool om het venster 'Prullenmand' te openen en sleep onderdelen terug naar de oorspronkelijke plaats.
Gr,
Maarten

Toegevoegd na 1 minuut:
En daarna: Kies de optie 'Leeg prullenmand' uit het Finder-menu.
Nu zijn de bestanden helemaal weg op je computer

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kunt ook een programma downloaden. Met dit programma kun je instellen hoe lang iets in de prullenbak mag zitten, bijv 2 dagen. Na 2 dagen worden bestanden die er 2 dagen inzitten verwijderd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Je kan de items ook in de prullenmand plaatsen door rechts-klikken en kiezen voor 'Verplaats naar prullenmand'.
Je kan de prullenmand ook legen door er op te klikken en even aan te houden. Je krijgt dan in een zwart venster 'Leeg prullenmand te zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje Amicitia voor de plus en de aanvulling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een beetje laat maar Dank!

Andere antwoorden (1)

Zie hierboven voor één methode.

Een andere: rechts klikken op het te verwijderen bestand en "verplaats naar prullenmand" klikken.
Eventueel kun je meerdere bestanden met CMD + klik of SHIFT + klik selecteren.

Het legen van de prullenmand is ook hierboven al beschreven.

Succes!

G