Het ontgaat mij elke keer wat je precies met stuurprogramma lijkt te bedoelen. Als je de drivers (want dat zijn stuurprogramma's) kan je op de fabrikanten van de betreffende hardware de drivers proberen te vinden (maar dat zal lastig worden).

Als je het BEsturingssysteem bedoelt (Android 4.X) dan is dat in een aantal varianten beschikbaar. Op je Samsung Galaxy S4 zelf vind je een door Samsung aangepaste variant van Android (voorgeinstalleerd).
Je kan daarnaast een kale Android versie downloaden (op de site van de OHA). Dit is open source software en dus legaal (of je Samsungs Touchwiz Android variant legaal kan downloaden weet ik niet, maar een kale Android versie kan je zo downloaden).
Daarnaast zijn er voor de Galaxy S4 diverse zogenaamde ROMs beschikbaar. Dit zijn varianten op het android systeem waarbij de drivers al voorgeinstalleerd zitten en er wat aanpassingen zijn gedaan. In beginsel zijn deze ROMs legaal, aangezien Android open source is. Deze ROMs laten het aangepaste besturingssyteem dan goed werken op je telefoon, maar het installeren van een ROM kan soms voor sommige mensen nog weleens lastig zijn.

De reden waarom je op zoek bent naar een een ROM of losse drivers kan ons meer vertellen om je beter te helpen. Het installeren van losse drivers is bijna niet te doen op telefoons voor leken, ROMs gaan gelukkig makkelijker, maar er zijn genoeg dingen om op te letten als je dat wilt doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel simpel ga naar http://www.samsung.com/us/support/downloads
Vul je model naam in GT-I9505ZKAPHN bijvoorbeeld voor samsun galaxy s4
Helaas is er op dit moment fout bij samsung en vind je daarom niet.

Maar voor alle android telefoons van samsung is driver het zelfde dus
Pak daarom de als model Samsung Note II
kom je hier uit:

http://www.samsung.com/us/support/owners/product/SCH-I605TSAVZW
Klik op downloads en daar is je usb driver downloaden

hoop dat helpt