Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn computer klok loopt voor maar staat wel gesynchroniseerd met time.windows.com, wat nu?

Ik wordt er een beetje gek van dat mijn klok de ene keer dus wel goed loopt en de andere keer een uur voor.

Dat time.windows.com is dus echt compleet waardeloos.

Mijn tijdzone staat op: (UTC+01:00) Brussel, Kopenhagen, Madrid, Parijs

Er staat ook doodleuk bij dat de zomertijd eindigd op 26 oktober om 3 uur snachts, en dat m'n computer daar niet voor is ingesteld. Maar vermelden hoe ik dat verander? Ho maar...

Ben een beetje geirriteerd met windows 8, ik heb altid xp gebruikt, maar ik heb een nieuwe laptop en daar staat dus windows 8 op.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Misschien staat zomer/wintertijd uitgeschakeld? Probeer dit is in te schakelen door rechtermuisknop op je klok te klikken > Datum en tijd aanpassen > tijdzone wijzigen > Klok automatisch aan zomertijd aanpassen. Zo stel je dit in op Windows 7, heb nu even geen Windows 8 bij de hand maar zal waarschijnlijk bijna dezelfde manier zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding