Hoe kan ik uitvoerbare bestanden deblokkeren in Vista?

Gister heb ik mijn pc opgeschoond met cccleaner en hijackthis en nu merk ik dat ik bij elk bestand wat ik download via het internet dat het geblokkeerd is. ik krijg de melding in eigenschappen 'Beveiliging: Dit bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om deze computer beter te beveiligen.

Vervolgens moet ik dan klikken op blokkering opheffen.

Ik heb diverse threads gelezen hierover en een aantal dingen geprobeerd.
Vista heeft geen gpedit
en met Zoneidtrimmer is het gelukt om de blokkering van alle bestanden in Downloads af te halen. Maar dit gaat niet op voor nieuwe bestanden.

Graag hoor ik of er nog een oplossing is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet de UAC (User Account Control) uitschakelen. Of gebruikers accounts uitschakelen. Open Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer door te klikken op de knop Startt en vervolgens op Configuratiescherm. Typ gebruikersaccountbeheer in het zoekvak en klik vervolgens op Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen. Als u Gebruikersaccountbeheer wilt uitschakelen, verplaatst u de schuifregelaar naar Nooit waarschuwen en klikt u op OK Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging. U moet de computer opnieuw opstarten voordat Gebruikersaccountbeheer is uitgeschakeld.

Het beste antwoord

Het gaat hier om File Protection Control.
Als je niet beschikt over gpedit.msc kun je in de registry editor de volgende key openen: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Attachments‌​\SaveZoneInformation. Zet deze op 2 (oftewel disabled) en na opnieuw opstarten zal de melding niet meer verschijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet de UAC (User Account Control) uitschakelen. Of Gebruikersaccountbeheer (Nederlands) uitschakelen.

Open Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer door te klikken op de knop Startt en vervolgens op Configuratiescherm. Typ gebruikersaccountbeheer in het zoekvak en klik vervolgens op Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen.

Als u Gebruikersaccountbeheer wilt uitschakelen, verplaatst u de schuifregelaar naar Nooit waarschuwen en klikt u op OK

Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging. U moet de computer opnieuw opstarten voordat Gebruikersaccountbeheer is uitgeschakeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt me nogal drastisch om UAC uit te zetten omdat je last hebt van FPC (File Protection Control). Zie mijn antwoord.