wie weet raad met onze slechte streaming van films? De film stopt om de haverklap.

Het probleem:
Sinds kort kunnen wij niet meer een film online kijken, zoals bijvoorbeeld op Videoland.
Wij hebben Telfort hierover gebeld maar volgens hen hebben wij een snelle, boven gemiddelde verbinding. Onlangs hebben we ook de pc opnieuw geïnstalleerd in de hoop op verbetering, maar hij lijkt zelfs trager te zijn geworden.

Wat gebeurt er:

• Het beeld is vaak schokkerig en stopt om de haverklap (in elke browser).
• De pagina moet worden ververst wil de film weer kunnen lopen maar loopt even later toch weer vast.
• Een tijdje terug was dit nog af en toe, nu is het heel erg vaak.

De lol is eraf om nog films te kijken en we weten totaal geen raad hiermee.
Is er iemand die een idee heeft waar het probleem zit en die wat van computers afweet?
We hebben een Packard Bell met Windows Vista (zie afbeelding).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou kunnen liggen aan een slechte WiFi verbinding. Al eens geprobeerd een film te kijken via een bekabelde verbinding?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe de test op speedtest.net
http://www.speedtest.net/
En geef de waarde hier weer Huur SD ipv HD Doe alles bekabeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Johan0 en MrTomaat. - Er is geen verschil tussen WiFi en bekabelde verbinding. Beiden zijn even slecht (de modem moet volgens Telfort goed zijn en ze denken dat het aan de pc ligt). - Waarde speedtest (met WiFi): download: 19.81 Mbps, upload: 2.78 Mbps - SD ipv HD: We kijken films via Videoland Unlimited, voor zover ik weet kun je daar geen beeldkwaliteit instellen. - We doen alles bekabeld als we online film kijken, maar dat geeft geen beter resultaat dan WiFi.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je iemand vragen met een goede laptop ofzo om het eens te proberen. Eerst bij jullie thuis(om te kijken of het de PC is), dan bij die persoon thuis (om te kijken of het de verbinding is).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
MrTomaat, dat is een idee, moeten we wel even iemand vinden die een goede laptop heeft.
capthavoc
9 jaar geleden
Ik zit me even af te vragen wat je precies van Telfort hebt ?
want heb je alleen een (zyxell)modem van telfort of ook het TVsetopbox ? Je snelheid is echt goed genoeg. al kan het zijn dat als je veel andere pc laptop etc hebt dat je misschien beter af ben met 50 mb van telfort
het ligt echt niet aan je provider dat is wel duidelijk.
20 mb via wifi is hardstikke goed. Als je windows er opnieuw opzet kan het zeker in het begin trager zijn
het ligt er aan hoeveel windows updates er nog moeten binnen komen
ht vraag soms meerdere sessie van downloaden installeren en rebooten wil hij de snelheid er in krijgen.
ik vraag me wel even af of het toch je CPU (celeron) is die te traag is maar
zelf een celeron moet dit wel kunnen hebben. ?
Tenzij je ook met youtube problemen hebt (probeer eens een full movie ? )
probeer ook eens advance systemcare ? als extraatje
daar zit in de pro versie die je mag gebruiken een paar tooltjes die je internet verbinding nog eens tweaken.
hij valt later terug naar de gratis versie maar die tweaks blijven wel
Daarna wordt ie nogal lastig met koop dit en dat enzo maar
je kan het er makkelijk afgooien. www.iobit.com
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Capthavoc, ik heb alleen het Zyxell modem, maar voorheen hadden we echt geen problemen met continue storingen, of we nu Netflix keken of Watch32 of YouTube... Mogelijk hebben we te maken met een virus wat door de scans heen gekomen is...? Ik kan inderdaad wel even wat software zoeken voor een turbo boost etc.
capthavoc
9 jaar geleden
Lijkt me sterk dat er een virus een rol speelt zeker als je zegt dan je windows helemaal nieuw er op hebt gezet.
Althans,.... als je een fabrieks installatie of een helemaal clean install hebt gedaan en niet een over de oude windows heen hebt geinstalleerd.?
Mocht dat het geval zijn, kan de kortste klap om te kijken of het beter wordt door een hele clean install te doen.?
Waarschijnlijk heb je er nu nog niet eens zoveel anders extra op dus
kost je een uurtje om de basics er op te krijgen. Let wel een clean install of fabrieks installl kan traag werken zeker als je nog meerdere pakketen updates binnen krijgt.
Let op een clean install van dvd of fabrieks install vanaf herstel partitie
verwijdert alle gegevens van je oude windows , dus maak een goeie backup. Aangezien je wireless werkt heb je ook geen probleem met de TV poort
(normaal is er 1 netwerk poort gereserveerd voor de TV setopbox)
ik weet niet of dat verschil maakt als je alleen internet van Telfort afneemt. als je daar andere devices aan hebt hangen.
het kan zijn dat die poort beter niet gebruikt kan worden ?
maar dat lijkt me sterk
ik zou zeker een andere laptop proberen om de verbinding te testen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de tips Capthavoc, TV poort heb ik nog nooit gebruikt. Ik ga toch maar proberen om de pc opnieuw te installeren... Heb de vorige keer gewoon een Packard Bell Recovery gedaan : "systeem volledig herstellen naar fabriekswaarden". Alle gegevens op station c worden daarbij verwijderd. Moet ik dus maar weer doen nu... Ik ga kijken of dit de oplossing is...
capthavoc
9 jaar geleden
Die fabrieks herstel is gewoon goed geweest nou ja extra oefening zeg maar hopelijk lukt alles nu beter ?
Maar hou er ook rekening mee dat er een behoorlijk lading update binnen kunnen komen. echt tegenwoordig als je je laptop een week niet gebruik vliegen er alweer 25 update om je oren niet te geloven
en je heb misschien extra software als bijvoorbeeld Norton ? erbij
die zogenaamde 30 dagen probeer versie ?
Vooral Norton met een hele zware firewall kan je er denk beter af gooien ? tenzij je er naturlijk voor betaald hebt
wellicht zijn er nog andere programma's die weg kunnen ?
ik gebruik gewoon de standaard windows firewall
en microsoft security essentials als virus scanner
en vlogens mij krijg je tegenwoordig daarmee ook windows defender die ook kijk naar malware ed
gratis en voldoende als je ene beetje je verstand gebruik bij het surfen en email links van onbetrouwbare bronnen vermijd advance system care van iobit raad ik je nog steeds van harte aan
ook al is hij wat agressief met updates en het je weer naar de koop nu site te leiden maar is verder prima software.
daar heb je ook een versie bij die de malware kan pakken ik ozu in principe alleen de advance systemcare 8 free kiezen
maar wel je echt de internet booster erbij hebben dan moet je even naar de pro probeer versie gaan de booster er over
en dan terug vallen naar de gratis versie
(ik heb het wel gekocht dus dat zegt al iets )
eventueel flashplayer er nog op als dat voor je videoland nodig mocht blijken en google chrome ?
zou niets je meer in de weg moeten staan naar videoland te moeten kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Capthavoc, bedankt voor je reactie weer! Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd (Norton eraf, service pack 1 en 2 geïnstalleerd, avast antivirus, flashplayer, Silverlight, enz.). Nog steeds is Firefox schokkerig, Chrome is al beter en Internet Explorer heeft de beste streaming: geen enkel geschok! Maar..... soms (na bijv. tien minuten) stopt de film ineens en staat de schuifregelaar weer helemaal vooraan, waardoor je de pagina moet verversen en weer moet zoeken waar je gebleven was. Merkwaardig nietwaar? En dat met een goede internetverbinding en bekabeling. We zullen kijken hoe het de komende tijd gaat... Wel bijzonder dat I.Explorer als beste uit de test komt. Ik zal Iobit trouwens in de gaten houden. Bedankt voor al je meedenken en dat geldt ook voor de andere reageerders!

Antwoorden (3)

Dat probleem heb ik ook af en toe. Bij mij is altijd het modem de schuldige. Even resetten en het is weer in orde. Als je het reset knopje niet kunt vinden, trek dan de voeding er uit en na 10 sec. weer er in. Het modem gaat zich dan opnieuw instellen. Wel zorgen dat tijdens het instellen je computer niet vragend staat, dus even je browser uit zetten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Laat je even weten of het gelukt is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Thinker, maar de modem moet volgens Telfort goed zijn. Resetten geeft ook geen beter resultaat.
Dit heeft waarschijnlijk te maken met je internetsnelheid . Wanneer je een film gaat kijken kan je best alle apparaten uitzetten van de wifi . Dat zal normaal helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt WsshWss, toch is bekabelde verbinding niet beter dan WiFi. Popcorn Time heb ik geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Popcorn time is niet legaal sinds april dit jaar.
Ik heb Videoland ook een maand geprobeerd, maar ook hier werkt de dienst niet goed. Tijdens de film gaan bufferen, stoppen of geen geluid zijn de storingen.
Internet is hier 175 mb/s, dat is meer dan genoeg. Modem resetten werkt ook niet

Ligt dus aan Videoland zelf. Youtube heeft ook zijn storingen, maar die is gratis. Voor videoland moet je dik betalen voor iets wan niet werkt.

Heb weer opgezegd. Voor dat geld kun je een keertje naar de bioscoop of koop je een DVDtje.