Waarom wordt mijn extern harde schijf niet herkend?

Ik heb harde schijf 2,5" gebruikt als intern op Dreambox en heb ik geformatteerd met Linux
Nu gebruik ik Dreambox niet en de harde schijf wil ik als extern gebruiken op mijn pc draait op Windows 7
Het probleem is de harde schijf wordt niet herken en ik zie hem niet in schijfbeheer .op Dreambox zie ik hem wel
De harde schijf is bijna nieuw en ik hoor het geluid van draaien
Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je hem hebt geformatteerd met een bestandssysteem dat Windows niet kent, zal Windows hem niet als schijf ziet. Dat geldt bijvoorbeeld als je ext3, ReiserFS of iets anders hebt gebruikt dat typisch is voor Linux. Kun je de schijf wel zien in Schijfbeheer? Zo ja, dan kun je hem vanaf daar herformatteren en eventueel herpartitioneren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee,ik zie hem niet in schijfbeheer
op Dreambox zie ik hem wel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft de externe behuizing een voeding? En zit je wel op een USB die meer dan 500mA kan leveren? Ik heb een HP latop waarvan de linker poort powered zijn en de rechter niet(voor muis/keyboard) Als ik per ongelijk een externe drive aan de rechter poort hang, dan draait ie wel, maar wordt deze niet herkend onder Windows.... Misschien hetzelfde gevalletje bij jou?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hi j4ck1nth3b0x
klopt je verhaal, Ik heb nu voeding met HDD aangesloten
ik zie hem nu in schijfbeheer
wat moet ik nu doen er is geen optie om stationletter toewijzen alleen volume verwijderen, ander opties zijn grijs of schijf converteren naar een dynamische schijf
(zie foto's bijlage)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Windows kent de EXT3 formattering niet, je kunt een ext3 driver installeren zodat je ook met Linux drives overweg kunt in Windows, anders gewoon het volume trashen, en een nieuwe maken met NTFS indeling, hierdoor wordt er automatisch een schijfletter toegekend....je kunt deze wijzigen met rechtermuis, maar alleen als Windows een geldige indeling herkent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedank j4ck1nth3b0x
Het probleem is opgelost
je antwoord is het beste

Antwoorden (1)

Als wat voor filesystem heb je hem geformatteerd? Windows kent alleen FAT, VFAT, en NTFS. Als je hem geformatteerd hebt als EXT2 o.d. zal Windows hem niet zien.
Je kunt onder Windows wel een diskmanagementprogramma opstarten, dan krijg je de schijf wel te zien, en dan is de enige optie formatteren.
Ik heb zelf overigens wel eens meegemaakt (maar dat was nog onder XP) dat een disk die onder Linux geformatteerd had als NTFS op Windows niet zichtbaar was. Kennelijk luistert dat heel nauw.