Hoe moet ik mijn computer weer goed krijgen?

Hallo, ik heb mijn neefjes computer per ongeluk volledig geformateerd. ik heb een usb met windows 7 er op maar als ik op deze usb wil via de BIOS word ik gelijd naar het BIOS menu.

met vriendelijke groeten,

Rick Grendel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
Als het goed is, zit er nog een partitie op de computer waarop de reovery van Windows 7 staat.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik snap dat ook nooit Albertjan, hoe kan je per ongeluk een PC formatteren. Je moet ik weet niet hoe vaak op "ja ik wil doorgaan" drukken.

Antwoorden (1)

Je moet de usb stick als opstartvoorkeur instellen.
Afhankelijk van het soort bios staat die migelijkheid gemeld onder opstartvolgorde
in pnp/pci of gewoon in het basismenu...even zoeken door aan te klikken.
De optie's zijn meestal de letters voor je schijven(disks) bijv. C (hardeschijf) D (cd/dvd rom speler) E(geheugenpartitie) enzovoorts...als je de usb er niet tussen ziet kun je het niet op deze manier doen.
De beste manier is overigens gewoon de orginele windows dvd/cd erin doen en dan de comp. uitzetten en opnieuw aanzetten. En de instructies volgen voor de instalatie..schrijv even de serialkey op een papiertje...die heb je gaande weg het proces nodig.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ook kun je de comp. opstarten in veiligheids modus. (Savemod) tijdens opstarten op (meestal) F1 of F2 drukken op je toetsenbord afhankelijk van merk en type computer.(zie papieren gebruiksaanwijzing)

Als dat ook niet werkt kun je in de bios waarschijnlijk in de optie falesave terecht.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als wat ik hierboven schrijf voor jou allemaal vage praat is...en er geen enkel belletje gaat rinkelen...dan kun je beter toegeven dat je er te weinig van weet om uberhaubt in de bios te zitten etc. en kun je beter de computer door een expert laten repareren en de rekening voor je neefje betalen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Nieuw officieel windows pakket afhankelijk van versie tussen de 200 en 2500 euro !!!!
Draait u een illegale versie (kopie van iemand anders) bel dan die persoon en vraag om de dvd en/of serialkey.
Is dit het geval (illegale kopie) ???
Foei !!! en Stom !!!
Ik vraag me trouwens af hoe u per ongeluk kunt formateren etc. en wat de reden was om dat (per ongeluk) te doen. :-)