Kun je een printer twee keer in de map "printers" hebben, enzo ja hoe?

Ik wil een printer graag twee keer in mijn "printers" hebben.
Ik moet regelmatig iets in zwart wit printen, maar het is altijd een veel zoekwerk in de menu. Daarom dacht ik, ik doe het zelfde als vaak bij bedrijven, dat een bepaalde printer twee keer in het systeem is geinstaleerd. 1x voor Kleur en 1x voor zwart-wit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja dat kan heel goed, maar je zal één (of beide) printers een andere naam moeten geven. en dat kan door met je rechter muis op de printer te klikken. (bij apparaten en printers) en dan naar eigenschappen van de printer te gaan. hier kan je in de bovenste balk de naam van de printer wijzigen. in jou geval kan je de een kleur noemen en de ander zwart/wit. veel succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in het bedrijfsleven is het heel normaal om een printer meerdere keren te installeren en dan de verschillende varianten anders te configureren. je krijg dan namen als multifunc-001-kleur, multifunc-001-zw, multifunc-001-A3, multifunc-001-briefpapier

ze gebruiken dan allemaal dezelfde driver, hebben hetzelfde ip adres (uitgaande van een netwerkprinter). alleen de configuratie op het tabblad advanced is dan per printernaam anders