BSOD door spelen van game, hoe op te lossen?

Hallo, ik krijg als ik een spel op mijn laptop speel (simcity bijvoorbeeld) na een tijdje een Blue Screen (tussen de 2-10 minuten spelen). Ik heb zelf geprobeerd om het op te lossen (dmv Nvidia driver update en instellingen veranderen) maar dat heeft helaas niet geholpen. Ik zal hieronder de gegevens van mijn laptop zetten, de grafische kaarten die in mijn laptop zitten, de foutcode van de BSOD.

Deze informatie heb ik via Nvidia GeForce Expercience:
GPU: Georce GT630M
CPU: Intel (R) Core (TM) i7-3610QM CPU @ 2.30Ghz
Geheugen: 12,00 GB RAM 11,89 GB Bruikbaar
Huidige resolutie: 1920 x 1080, 60 HZ
Versie van stuurprogramma: 344.75
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium

Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben. Ik heb niet veel verstand van alle technische dingen in een laptop dus als jullie daar rekening mee willen houden zou het helemaal top zijn!

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Beste Rob, dat is zeer lastig.
Ik had hetzelfde probleem ook bij de oude laptop van mijn vader.
Dit probleem kwam bij mij vaak voor als ik spelletjes speelde of zelfs gewoon iets wou downloaden van het internet...
Ik had toen ook naar oplossingen gezocht;
Wat je allereerst kan doen is eens kijken of er stof in je pc zit.(de koeling dan vooral)
--> want als die het te warm krijgt, kan hij wel eens crashen.
Wat ook zou kunnen, is dat je per ongeluk een virus hebt gedownload, dat schadelijk is.
--> Scan je pc dus even: goede antivirus zijn: Avast free antivirus, Spybot search and Destroy, Norton, Komodo,...
Als een van bovenstaande methodes niet werken, dan denk ik dat je spijtig genoeg er niet veel aan kan doen. Misschien zal je dan, zoals ik gedaan heb, een nieuwe pc moeten kopen. Een BSOD licht MEESTAL aan de hardware van de pc, en niet aan de software. veel succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar het is toch niet echt een slechte laptop, heb hem ongeveer 2 jaar geleden voor ruim 1000 euro gekocht.. Ik scan hem nu even met Bitfinder, die gebruik ik als virusscanner. Via de QuickScan heeft die al niets gevonden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is zeer vreemd dan....
Wordt hij snel warm?
Als het altijd na een tijdje is (als je hem koud gestart hebt), en 't gebeurt bij verschillende spellen (vooral zware grafische spellen zoals minecraft zijn berucht) dan is 't wel bijna zeker dat 't aan teveel hitte in de laptop ligt.
Nl. hoe langer je een laptop gebruikt, hoe heter die wordt. Hoe zwaarder 't spel is, hoe sneller dat gaat.
Als je 'geluk' hebt is het op te lossen door stof uit de laptop te verwijderen. Door stofopbouw zal de hitte minder goed wegkunnen. Als de ventielatieopening onder op de laptop zit: zorg er dan voor dat de laptoponderkant onder een hoek staat zodat de hitte beter weg kan.

Heel veel laptops zijn niet echt geschikt om (langdurig) op te gamen.
Voor veel minder geld heb je een desktop die krachtiger is.
Veel PC's die bedrijven en scholen letterlijk weggooien om dat ze ouder dan 3, 4 of 5 jaar zijn, zijn waarschijnlijk krachtiger dan jouw laptop.