Hoe zorg ik ervoor dat gedownloade bestanden het I-attribuut krijgen?

Alle bestanden die ik zelf maak krijgen het I-attribuut. Het maakt niet uit of ik zelf een plaatje maak, of een Word-bestand, of een tekstbestand, of iets anders: het I-attribuut wordt automatisch gezet.

Als ik echter een bestand download van een Internetpagina, krijgt dat bestand géén I-attribuut.

Zie onderstaand plaatje voor een voorbeeld van wat ik bedoel. Het plaatje is een weergave van Windows Explorer (Verkenner). De map die hier wordt weergegeven bevat twee bestanden: het bovenste bestand heb ik gedownload van een Internetpagina, het onderste bestand heb ik zelf gemaakt op mijn eigen computer. Het bovenste bestand heeft alleen het A-attribuut, het onderste bestand heeft zowel het A- als het I-attribuut.

Hoe zorg ik ervoor dat ook bestanden die ik download van Internet automatisch het I-attribuut krijgen?

Toegevoegd na 1 minuut:

Besturingssysteem: Windows 7 UK, 64-bits.

Picture for question
Cryofiel
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als het je meer om het principe en nieuwsgierigheid te doen is, kun je natuurlijk heel makkelijk een scriptje schrijven dat gebruik maakt van ATTRIB om de attributen te zetten. Dat kan middels een timer, maar je zou ook voortaan kunnen downloaden met het open sourceprogramma Free Download Manager, waarbij je een script kunt laten uitvoeren na download. (http://sourceforge.net/projects/freedownload/)

Ben je echt heel nieuwsgierig (en onpraktisch), dan kun je ook de code van Free Download Manager gebruiken om een event handler te koppelen aan de hook waarmee FDM downloads middels je browser detecteert en daar je script uitvoeren!

Het simpelst lijkt me nog het volgende commando in een batchscript te zetten: ATTRIB +I *.*
en dat handmatig uit te voeren.

(Als het je werkelijk om het snel zoeken te doen is, gebruik je een nogal onhandige methode. Ik heb ook indexing uitstaan, maar gebruik het (Portable) Search My Files van Nirsoft. Hiermee kun je ook pijlsnel op attributen zoeken.)