Welke voorbereidingen moet ik treffen om mijn computer van 32bit naar 64bit te zetten?

Mijn computer is momenteel op 32bit windows 7. Ik heb een cd met 64bit windows 7. Maar ik wil weten wat ik eerst allemaal moet doen voordat ik de cd ga installeren. Ik wil al mijn bestanden houden. Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Heeft het eigenlijk wel zin om mijn computer over te zetten naar 64bits?

Toegevoegd na 11 minuten:
Processor AMD Phenom(tm) II X4 925 Processor
Geheugen (RAM) 4,00 GB
Grafisch ATI Radeon HD 5670
Grafische weergave voor spellen 2431 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen
Primaire harde schijf 1245GB beschikbaar (1376GB totaal)
Windows 7 Home Premium

Systeem
--------------------------------------------------------------------------------

Fabrikant MEDIONPC
Model MS-7646
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 4,00 GB RAM
Type computer 32-bits besturingssysteem
Aantal processorcores 4
Geschikt voor 64-bits Ja

Opslag
--------------------------------------------------------------------------------

Totale grootte van harde schijf/schijven 1731 GB
Schijfpartitie (C:) 1245 GB beschikbaar (1376 GB totaal)
Schijfpartitie (D:) 11 GB beschikbaar (20 GB totaal)
Mediastation (E:) Cd/Dvd
Schijfpartitie (F:) 16 MB beschikbaar (335 GB totaal)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De enige voorbereiding is zorgen dat je een lege schijf of partitie krijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je opnieuw gaat installeren, dan krijg je de vraag bij de installatie, upgrade of nieuwe installatie, doe je upgrade (dan blijven je bestanden behouden) of nieuwe installatie dan raak je alles kwijt.

Antwoorden (3)

Overzetten heeft altijd zin zeker met 4 cores?? 64 bits is gewoon de standaard tegenwoordig.
Maar idd als je van 32 bits naar 64 bits gaat moet echt alles er af en er weer opnieuw op windows zelf vervang je
gewoon drivers etc komen meestal wel door windows update
andere driverbooster gebruiken?

virus scanner als 2de installeren

programma met serienummer office ed goed bekijken en je serienummer bij de hand
mail heb je vast al online ?
je map user met alles erin kan je misschien een backup van maken

films op een externe schijf ?

en bedenk alles wat je van het internet hebt gehaald kan je ook terug halen
je prive foto etc zijn het belangrijkste en je documenten
maar misschien heb je die al in google drive of dropbox etc etc

De rest misschien nog save games ?

en daarna installleren maar veel plezier
het bouw altijd weer lekker op na een paar dagen ben je weer helemaal bij

de link is misschien handig om wat standaard programma's
in 1 klap er op te zetten ?
nadat je windows er op staat natuurlijk
capthavoc
9 jaar geleden
backup maken van je bestanden, mail, favorites
je pc is geschikt voor 64-bit zie ik aan de hand van de specs die je hebt toegevoegd
met 64 bit kan je de volle 4GB aanspreken en heeft dan ook zin

Toegevoegd na 1 minuut:
je zult overigens wel een schone installatie moeten doen nadat je de backup hebt gemaakt want een inplace-upgraden van 32 bit naar 64 bit is niet mogelijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En zelfs kun je dan je geheugen uitbreiden, wat zeker interessant is, vanwege snelheid.
Je kunt gezien jouw specificaties zonder enige probleem naar 64bit. Echter merk je terecht op of het zin heeft... Dat hangt sterk af van wat je wilt gaan doen, als je besluit het bij 4GB te houden, dan zou ik Windows lekker 32bit laten. Maar wil je iets ruig gaan doen in Photoshop / AfterEffects / Premiere waarbij je 16GB o.i.d. plaatst dan heeft het zeker zin om naar 64bit te upgraden. Of loop je in de dagelijkse computerhandelingen tegen beperkingen aan die niet via beter geheugen management zijn te verhelpen dan ook is 64bit de beste oplossing. Maar verwacht er geen spectaculaire verbeteringen door... We zijn nu wel door de eerste kinderziekten heen qua portering naar 64bit, maar WoW64 bestaat nog steeds voor neerwaartse comptabiliteit(niet alle drivers e.d. zijn native 64bits), dus is nog steeds geen sprake van volledig 64bits ondersteuning onder Windows i.t.t. OSX / Linux.