waarom zet Windows mijn muziek om naar WMLP bestanden?

Als ik een MP3 muziekbestand in mijn computer opsla en verplaats, zet Windows dit, volgens mij, om naar een WMLP bestand.
Ik kan het dan zelfs niet meer met de windows mediaplayer afspelen omdat het opeens niet meer herkend word.
Kan iemand me vertellen waarom dat is en hoe dat te voorkomen is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is hoogstonwaarschijnlijk. WLMP-bestanden (als je dat bedoelde) zijn Windows Live Moviemaker preset bestanden. Dat kan niet en gebeurt niet. Hoe je tot die conclusie bent gekomen is de vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry MrTomaat, je hebt volkomen gelijk! Het is inderdaad geen WMLP bestand maar een WPL-bestand.
Maakt het dan wel sense?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
WPL-bestanden zijn afspeellijsten, waarin dus staat wat je wilt afspelen. Er staat een koppeling in naar de originele bestanden, dus de originele bestanden zijn er ook nog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, blij dat alles er nog staat.
Maar mijn vraag was: waarom doet Windows dit en hoe kan ik dit aanpassen? De bestanden zijn origineel MP3 formaat en Windows zet het, zo lijkt, ongevraagd om naar een ander bestand.
Beetje vervelend dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@WDHBGS "dus de originele bestanden zijn er ook nog." Natuurlijk niet. Ik gooi een paar MP3's in WMP maak er een WPL bestand van. Verwijdere alle MP3's van de schijf en laat het WPL bestand staan. Open de WPL> error, kan de MP3-bestanden niet vinden. Een verwijzingsbestand is nooit een garantie dat de bestanden waar het verwijzingsbestand naar verwijst nog bestaan. @Hazelrah Windows maakt niet zelf WPL-bestanden aan. Het lijkt erop dat je Windows Media Player die opdracht hebt gegeven. Bijvoorbeeld je stopt een USB-stick in je PC en luistert deze met WMP, je geeft de opdracht sla deze afspeellijst op op mijn PC. Windows schrijft een WPL bestand naar je PC. Zoiets. Maar met een afspeellijst op je PC te zetten kopieer je geen MP3's, Als je daarna echter de het WPL-bestand opent op je PC lijkt het of alles werkt. Totdat je de USB-stick weghaalt op leeghaalt. Dan kan het WPL-bestand de USB-bestanden niet meer vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik download via YouTube. Dat is automatisch MP3
En een USB heb ik niet gebruikt. Misschien dat het probleem zich voordoet als ik nummers verplaats...? ".... Het lijkt erop dat je Windows Media Player die opdracht hebt gegeven. ....." Dát zou wel kunnen.
Hoe kan ik dat opnieuw instellen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Dát zou wel kunnen.
Hoe kan ik dat opnieuw instellen?" ??? Vooral niet. Juist door WMP te gebruiken kan je die fout maken. Door gewoon te verplaatsen met explorer kan je geen fouten maken. Misschien dat het probleem zich voordoet als ik nummers verplaats…? Nee. Niet als je gewoon verplaatst door te kopieren. Dit is explorer(verkenner): https://www.google.nl/search?q=explorer&espv=2&biw=1920&bih=1099&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=zKrtVKaeH4HyUKrgAw&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=windows+explorer&imgdii=_&imgrc=DZgTNrd8hoEuUM%253A%3BK5fc5pUMkjPxTM%3Bhttps%253A%252F%252Fconfluence.sakaiproject.org%252Fdownload%252Fattachments%252F16613379%252Fwindows_explorer.gif%253Fversion%253D1%2526modificationDate%253D1164906514000%2526api%253Dv2%3Bhttps%253A%252F%252Fconfluence.sakaiproject.org%252Fdisplay%252FRES%252FList%252BView%3B1280%3B800
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel Mr.Tomaat

Antwoorden (1)

Ik weet niet met welk programma je copieerd maar als je dmv de standaard verkenner bestanden copieerd zullen deze geen enkele andere actie teweeg brengen.
Waarschijnlijk copieer je vanuit een ander programma.