(Hoe) kan ik via de Windows XP cd het bestand ''urlmon.dll'' installeren?

Ik heb op mijn (oude) laptop nog Windows XP staan, maar die krijg ik niet meer opgestart omdat hij zegt dat het bestand ''urlmon.dll'' mogelijk is beschadigd of kwijt is. Ik heb een Windows XP cd'tje, maar is het mogelijk (zo ja: hoe?) om via de command prompt bijvoorbeeld het bestand er opnieuw op te zetten?
De foutmelding wordt op een blauw scherm gegeven (blue screen of death).

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
SimonV
9 jaar geleden
Wellicht werkt dit?
Expand urlmon.cab van je cd: EXPAND -r Source [Destination] http://www.computerhope.com/expandhl.htm
SimonV
9 jaar geleden
Plaats urlmon.dll in C:/Windows/System32.
SimonV
9 jaar geleden
Wellicht gaat dit sneller:
http://www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfiles/U/urlmon.dll/6.00.2900.2518/download.html

Het beste antwoord

Methode 1: met het programma Expand.exe vanaf de opdrachtprompt
1. Plaats de installatieschijf van Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station van de computer.
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ Cmd en klik op OK.
3. Typ cd\ en druk op Enter.
4. Type Expand [Drive]:\i386\urlmon.dl_ c:\Windows\system32\urlmon.dll
5. Druk op Enter.

Methode 2: met het programma Expand.exe via het programma Uitvoeren
1. Plaats de installatieschijf van Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station van de computer.
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren
3. Type Expand [Drive]:\i386\urlmon.dl_ c:\Windows\system32\urlmon.dll
4. Klik vervolgens op OK.

Methode 3: met de optie Bestand uitpakken van Msconfig.exe
Ga als volgt te werk om de optie Bestand uitpakken van Msconfig.exe te gebruiken:1.Plaats de installatieschijf van Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station van de computer.
2.Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ Msconfig en klik op OK.
3.Klik op het tabblad Algemeen op de knop Bestand uitpakken.
4.Typ in het vak Terug te zetten bestand de naam van het bestand dat u wilt uitpakken. Als u het bestand eerst wilt selecteren, klikt u op Zoeken naar bestand, selecteert u het bestand en klikt u op Openen.
5.Typ in het vak Terugzetten het pad naar de locatie waar het bestand is opgeslagen. Als u het uit te pakken bronbestand wilt selecteren op de installatieschijf van Windows XP, klikt u op Bladeren, selecteert u het bestand en klikt u op Openen.
6.Als in het vak Bestand opslaan in nog geen pad wordt weergegeven (uit stap 4), typt u het pad waar u het bestand wilt terugzetten. Als u de map voor het bestand wilt selecteren, klikt u op Bladeren, selecteert u de map en klikt u op OK.
7.Klik op Uitpakken.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Alleen een ding: mijn computer start niet op. Dus ik kom niet in Windows. Dus op Start klikken kan ik niet.. Helaas...
SimonV
9 jaar geleden
Je kunt ook niet opstarten in MSDOS-mode?
SimonV
9 jaar geleden
Je zou ook kunnen proberen XP te herstellen:
Plaats je CD in het station en start de computer opnieuw op (en zorg ervoor dat uw BIOS zodanig is ingesteld dat er vanaf diskette of cd of dvd kan worden opgestart). Het scherm Welkom bij Setup verschijnt. Druk nu op de toets R. http://computertotaal.nl/apps-software/windows-xp-herstellen-1935
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik kom in de MS DOS. En bedoel je een repareer installatie? Want dan is het Enter en dán R. Maar met eerst R kom je bij de command prompt. Wat moet ik invullen bij de command prompt?
SimonV
9 jaar geleden
Methode 1... Andere oplossing was dus vanaf setupschijf R kiezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok ik ga methode 1 proberen! Ik laat het je weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik ''Expand [Drive]:\i386\urlmon.dl_ c:\Windows\system32\urlmon.dll'' in typ bij de opdracht prompt vanaf m'n cd zegt ie:
''De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.'' Dus...
SimonV
9 jaar geleden
Expand [Drive]:\i386\urlmon.dl_ c:\Windows\system32\urlmon.dll Welke drive heb je ingevuld? Als je XP-cd in drive E staat, moet je bijvoorbeeld Expand E:\i386\urlmon.dl_ c:\Windows\system32\urlmon.dll invoeren. Overigens hoop ik niet dat je met deze laptop wilt gaan internetten: http://www.goeievraag.nl/computers-internet/veiligheid/vraag/494157/windows-xp-computer-april-beveiligd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oohhhhhh... dat was ik vergeten haha xD Ik ga het weer proberen! En nee, ik was het niet van plan haha.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geprobeerd. Hij zegt: ''Het systeem kan het opgegeven bestand of de opgegeven map niet vinden.'' en dan probeer ik het met C en E.
Hoe weet ik trouwens in welke drive hij staat?
SimonV
9 jaar geleden
Type D:\i386 en dan Enter. Als je dan geen foutmelding krijgt, is het D.
Type E:\i386 en dan Enter. Als je dan geen foutmelding krijgt, is het E.
Etc. Het vervelende is dat als je in je opdracht één typefoutje maakt, je de melding krijgt : "Het systeem kan het opgegeven bestand of de opgegeven map niet vinden." De kans is overigens groot dat als het je gelukt is, je bij opstarten opnieuw een blauw scherm krijgt met de melding dat een bestand niet gevonden kan worden.
Vandaar dat mij reparatie handiger leek:
"Plaats je CD in het station en start de computer opnieuw op (en zorg ervoor dat uw BIOS zodanig is ingesteld dat er vanaf diskette of cd of dvd kan worden opgestart). Het scherm Welkom bij Setup verschijnt. Druk nu op de toets R."
http://computertotaal.nl/apps-software/windows-xp-herstellen-1935
SimonV
9 jaar geleden
Sorry, ik bedoel:
Type
Dir D:\i386
en dan Enter. Als je dan geen foutmelding krijgt, is het D. Anders:
Type
Dir E:\i386
en dan Enter. Als je dan geen foutmelding krijgt, is het E. etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aha bedankt. En ja een reparatie installatie is handiger inderdaad. (Je bedoelt echt Enter en dan R. Niet gelijk R. Alleen: hoe groot is de kans dat ik dan bestanden kwijt raak?
SimonV
9 jaar geleden
Bij repareren verlies je geen bestanden (heb ik al vaak gedaan).
Bij opnieuw installeren verlies je wel bestanden.
Hier nog wat tips:
http://pctricks.nl/downloads/pdf/EHBOVoorVastlopers.pdf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!! Daar ga ik zeker gebruik van maken! :) Ik ga m'n Windows XP repareren. Ik laat het je wel weten! Bedankt voor al je hulp! En voor als je niks te doen hebt:
http://www.goeievraag.nl/computers-internet/besturingssystemen/vraag/553740/muis-toetsenbord-tijdens-repareer-installatie Haha
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh en dit moet ik er effe bij zeggen: de bovenstaande link is een andere vraag van mij op het forum, maar dat geld voor m'n Win. XP computer, en deze vraag gold voor m'n laptop ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
M'n laptop is weer aan met een raparatie installatie! Al m'n bestanden zijn er weer :) Super bedankt Simon!
SimonV
9 jaar geleden
Graag gedaan. Fijn dat 't gelukt is!