Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik Ubuntu (Linux) als primair operating system verwijderen en Windows terug op mijn laptop zetten?

2 weken terug heb ik Windows van mijn laptop verwijderd omdat er een virus in zat. Toevallig had ik toen nog een USB-stick liggen waarop Ubuntu 14.04 stond (deze had ik een tijdje terug zo geboot zodat ik het besturingssysteem kon uitproberen). Daar stond naast een try out versie ook een installatie op, dus toen de laptop Windows verwijderd had heb ik er gelijk Ubuntu op gezet.

Bij nader inzien heb ik toch liever Windows als primair besturingssysteem en evt daarnaast dualboot Linux

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb een Windows 7 installatie disk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
950

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Plaats de windows dvd en herstart vanaf de dvd aangezien linux met een andere partitieformaat werkt zal de setup van windows je vragen wat je met deze partities moet doen, verwijder alles, laat daarna windows setup zijn werkt doen.

Later kun je ubuntu toevoegen via de live dvd door weer ruimte van de windows partitie af te nemen dan heb je dualboot .
(Lees meer...)
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe herstart ik mijn laptop dan vanaf de dvd? Ik heb de disk in mijn laptop gedaan maar hij start gewoon normaal op.
Alvast bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet naar het bootmenu gaan of de volgorde in de BIOS wijzigen. Vaak kan dat met een knop, meestal niet met F8.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding