Heeft het zin om op mijn oude computer windows 7 64 bit te zetten?

Ik heb een oude dell computer met volgens mij nog windows xp erop. Maar hij is erg traag. Het is een standaard computer dus geen geweldige specificaties. Maar ik wil graag een computer die 64 bits bezit voor het gebruik van programmas en games. Ik heb de cd-rom van windows 7 64 bits, dus het is volgens mij mogelijk maar ook verstandig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
als hij al langzaam is met XP lijkt Windows 7 erop zetten mij niet zo'n goed idee. je kunt het proberen, maar verwacht er niet te veel van
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naast de DVD is een geldige code veel belangrijker.

Het beste antwoord

Controleer eerst via: configuratiescherm > systeem of je momenteel een 64 of 32 (x86) versie draait van Windows XP. Mocht er staan x86 of 32-Bit is het af te raden, omdat x64 (64-Bit) niet matched met jouw hardware in zo'n geval en mogelijk niet gaat werken. Wil je het zekere voor het onzekere nemen, download dan de upgrade advisor van Microsoft zelf: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=20
Let op; x64 = 64-BIT geschikt / x86 = 32-BIT geschikt.

Waarom wil je overigens 64-Bit?
64-Bit betekent feitelijk alleen dat de Windows software overweg kan met meer geheugen, ALS DIT EXTRA GEHEUGEN ECHTER NIET AANWEZIG IS, ZAL HET NIET SPONTAAN IN DE HARDWARE ONTSTAAN! Kortom, als jouw computer niet meer geheugen heeft dan nodig voor een 32-BIT machine, is overschakelen naar een x64 platform totaal overbodig, sterker nog soms wordt het er trager van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan wel, maar er zijn wel een aantal voorwaarden en tips

- de pc moet wel een 64 bits systeem zijn; heb je een 32 bits pc, dan gaat het niet werken
- hij moet minimaal 1 gb ram hebben, ik raad zelf minimaal 4 aan, maar dat is helemaal aan jou

persoonlijk installeer ik op oude computers meestal Windows Vista, deze heeft namelijk het Windows 7 uiterlijk, maar is toch minder zwaar voor de computer.

nou vind ik persoonlijk heel erg verstandig om windows 7 te installeren; het zal heus wel werken hoor, maar ik ben bang dat ie dan heel traag wordt. wil je echt het maximale uit een computer halen, installeer dan een linux distributie, zoals Puppylinux of Ubuntu. hier worden computers uit 1995 zelfs nog supersnel van. geloof me, ik heb er thuis een stuk of 4 pc's liggen van de jaren 90, allemaal met ubuntu en ze worden weer supersnel

als je toch perse Windows wilt installeren, kun je haast nog beter Windows 8 installeren, deze is namelijk minder zwaar voor je pc ( heeft met de kernel te maken )

veel succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohja, het voordeel van Ubuntu is ook nog eens dat het besturingssysteem legaal gratis te downloaden is vanaf de officiële Ubuntu site
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit antwoord slaat nergens op een pc die Windows XP moeilijk draait kan Windows 8 helemaal niet aan en Ubuntu is ook een zwaar besturingssysteem dankzij Unity
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord! Ik heb zelf LinuxMint op een laptop gezet die onder Vista niet vooruit te branden was en nu loopt als een zonnetje. En voor het zeldzame geval dat iets alleen onder Windows beschikbaar is is er nog altijd wine wat windows programma's simuleert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@kees52 Het is niet per se zo dat een nieuwer OS zwaarder is. Heb zelf een hele reeks OSsen vanaf XP op een core 2 duo gehad en dat gaat altijd goed. De traagheid wordt soms opgelost doordat XP bijvoorbeeld al vijf jaar slecht onderhouden met allerlei meuk draait. Verse windows 7/8/10 erop en je kan weer gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@WasMaes
WINE simuleert geen Windows programma's (wat dat ook moge betekenen). WINE zorgt ervoor dat (sommige) Windowsprogramma's onder Linux kunnen draaien. Het zijn dus de daadwerkelijke Windows programma's.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat je hebt gelijk, ik had het wat ongelukkig geformuleerd.
Als de processor 64 bit is kan dat. Windows 7 is echter oud. Je kan beter Windows 8.1 doen of even wachten op windows 10 wat gratis wordt.

Great news! We will offer a free upgrade to Windows 10 for qualified new or existing Windows 7, Windows 8.1 and Windows Phone 8.1 devices that upgrade in the first year!

Toegevoegd na 4 uur:
op mijn laptop van 6 jaar oud werkt windows 10. enige issue is dat er geen drivers voor de videokaart zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8 en 10 zullen hier niet op werken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@suluap Want? Als 7 eop werkt dan zullen 8 en 10 het ook doen(zo goed als dezelfde min specs). Heb hier een PC waarop eerst XP, 7,8 en nu 10 draait. Tis de allereerste core 2 duo uit 2006. Windows 10 64bit draait erop als een zonnetje.