Waarom is mijn windows classificatie index extreem veranderd?

Nog voor het installeren van mijn nieuwe videokaart lag de index van mijn primaire harde schijf (samsung ssd 128GB) op een 7,9. Na het installeren van de videokaart ligt die op een 5,9...
Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen idee, maar werkt je nieuwe videokaart? Das belangrijker dan zo'n onzin score van Windows.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de videokaart werkt. Ben er erg tevreden over. Het is een joekel, en paste er maar net in. De windows score is ineens weer naar 7,6 gegaan, dus geen problemen meer mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mss draait er iets op je achtergrond of is je cpu niet zo snel en krijgt zodoende de pc niet de volle mogelijkheid je ssd twee gebruiken. Ssd is sowieso je bottleneck niet.

Antwoorden (1)

De Windows Prestatie index gaat uit van een geheel. Ofwel, bekijkt de gehele systeemconfiguratie. Plaats je bijvoorbeeld een supersnelle videokaart, dan moet dit in lijn zijn met de overige configuratie. Als alles goed op elkaar aansluit krijg je een hogere score. Nu de nieuwe kaart erin zit wordt die als standaard genomen, waardoor de rest van de configuratie omlaag zal gaan in het geheel.

Overigens is de prestatie index hierdoor slechts een globaal beeld, waar je niet al te veel waarde aan moet hechten.