Samsung galaxy ace 2 rooten en overklokken, hoe doe ik dat?

Hallo

laatstleden heb ik een Samsung galaxy ace 2 gekocht, maar ik vind dat hij eerder aan de trage kant is en ik vind het intern geheugen ook relatief weinig. Na wat zoeken op het internet heb ik gelezen dat rooten (apps op SD-kaart zetten) en overklokken (meer snelheid) de oplossing zouden zijn. Ook heb ik gelezen dat er ook enkele risico's bij zijn.

Ik heb gelezen dat er programma's zijn (http://www.oneclickroot.com en http://www.kingoapp.com) of dat je een zip-bestand moet downlaoden en dat dan via jouw systeem moet doen.

Ik weet niet wat de beste manier is en welke het minst risicovol is.

Nog dat overklokken, kan dat wel bij een samsung galaxy ace 2, want ik heb gelezen dat de temperatuur niet te hoog mag zijn. Hoe doe ik dat dan?

Hopelijk antwoordt er iemand die deze situatie tot een goed einde heeft kunnen brengen.

Veel groeten

Toegevoegd na 7 minuten:
mijn model naam is GT-18160

en is dat dan ook waar dat je jouw systeem dan weer kan terug zetten naar zijn oorspronkelijke versie (niet-geroot en niet-overklokt)?
Is de interface dan ook het zelfde als voorheen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat overklokken kan gewoon hoor, als je de telefoon redelijk op voelt warmen, moet je wel oppassen en de snelheid beetje bij beetje bijstellen. Voor de rest is het belangrijk om goed te lezen hoe je het moet doen, zodat je telefoon het goed blijft doen. Dat rijmt, maar het is echt waar.

Antwoorden (1)

Ik heb zelf geen ervaring met overclocken, maar wel met rooten. Aangezien je een Samsung hebt kan Odin wel handig zijn. Op youtube staat vaak wel uitgelegd hoe dit moet. Er zijn natuurlijk risico's, maar die liggen meer bij het overclock gedeelte aangezien de cpu te warm kan worden. Als je ook een custom rom gaat installeren (wat mij logisch lijkt aangezien dat waarschijnlijk ook sneller is) zijn er ook risico's, maar deze zijn minimaal aangezien deze redelijk makkelijk te herstellen zijn.

Rooten:
https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+root+the+samsung+galaxy+ace+2

Overclocken:
https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+overclock+the+samsung+galaxy+ace+2