Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pc start niet meer op na verwijderen 2de besturingssysteem. Hoe vind ik mijn goede besturingssysteem?

Ik had op mijn pc 2 besturingssystemen staan. Allebei op dezelfde harde schijf maar wel in een apparte schijf. Ik heb er een verwijderd en nu start de pc niet meer op. De pc probeert nog op te starten via het verwijderde besturingssyteem. Ik heb alles al geprobeerd zonder succes. Wie weet hoe ik mijn goede besturingssysteem toch kan selecteren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
966

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Aangezien je dat" 2de" besturingsyseem verwijderd hebt (ik vermoed dat je een windows heb overgehouden?
Kan je met de windows dvd of eventueel vanaf je herstel partitie een windows reparatie uitvoeren.
(Lees meer...)
capthavoc
8 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je dan de boot-manager met de de-installatie mee verwijderd.
De enige oplossing is om de bootmanager dan weer te repareren/terug te zetten.
In veel gevallen kan dat met de 'reparatie cd/dvd' van het besturingssysteem wat je er nog wel op hebt staan.
Als dat niet mogelijk is, is het vaak onbegonnen werk. Het is dan meestal sneller om gewoon alle belangrijke bestanden er nog af te halen en alles opnieuw te installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit kan je doen met een harde schijf docking station.
instaleer dan weer het 2e bestuuringssysteem dan doet hij het weer ( had ik ook gehad )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding