Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een kernel en wat voor relatie heeft deze ten opzichte van een computer?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de praktijk merk je vooral bij Linux-distro's dat een kernel niet het OS is en het OS niet de kernel. Debian en Ubuntu en Mint en alle andere LInux-varianten hebben allemaal "de" Linuxkernel als kernel. De kernel wordt dacht ik onafhankelijk van de OS-makers gemaakt door Linus zelf met wat mensen die hem helpen. Ubuntu e.a. gebruikten dan op een gegeven moment weer een nieuwere kernelversie binnen hun OS. Zo is de basis van alle Linux-distro's ongeveer hetzelfde, maar kunnen ze toch nog enorm van elkaar verschillen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Linuxkernel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_kernel Bij Windows merkte je het volgende. Had je een OS met Windows 9x kernel dan was het in principe heel wat problemen, met ME als absoluut toppunt. Pas toen Windows XP als consumenten OS ook met NT werd uitgerust was het weer goed te doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De kernel is de basis van een besturingssysteem zoals Windows of Linux. Hierin worden de rudimentaire gedeelten geregeld. Zonder de kernel werkt niks. Daaromheen wordt bijvoorbeeld een grafisch schil gemaakt zodat je makkelijk andere programma's kunt starten. Maar alle programma's draaien onder het beheer van de kernel en ook de toegang tot randapparatuur zodat ze zo efficiënt mogelijk kunnen samenwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus is in andere woorden de kernel de pit van een vrucht? Begin ik daarom altijd eerst met de kernel of moet ik ergens anders mee beginnen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding