kan ik naar windows 10 updaten?

Ik wil graag naar Windows 10 updaten maar ik weet niet of dat kan (hardware matig)

Ik heb een HP Pavilion g6 Notebook PC

Processor: AMD A4-3300M APU met Randeon(tm) HD grapics 1.90GHz

RAM: 6GB

Kan ik met deze computer updaten naar Windows 10?

En dan had ik nog een paar vraagjes:

Behoud ik gewoon alle programma's en bestanden die ik nu heb?

En ik hoorde dat ik voor het installeren het beste een backup kan maken maar hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja jouw systeem kan dit gewoon aan.
De minimum eisen zijn als volgt:

Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster.
RAM: 1 gigabyte (GB) (32-bit) or 2 GB (64-bit)
Free hard disk space: 16 GB.
Graphics card: Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM driver.
A Microsoft account and Internet access.

Voor je back-up kan je denk ik het beste een externe hardeschijf gebruiken.
Of je bestanden blijven bestaan weet ik niet maar ik denk eerlijk gezegd van niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-faq-what-can-keep-pc Afhankelijk van je huidige versie behoud je je gewoon je bestanden
Dit is wat Windows 10 nodig heeft:

System requirements

Basically, if your PC can run Windows 8.1, you’re good to go. If you're not sure, don't worry—Windows will check your system to make sure it can install the preview.

Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster
RAM: 1 gigabyte (GB) (32-bit) or 2 GB (64-bit)
Free hard disk space: 16 GB
Graphics card: Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM driver
A Microsoft account and Internet access
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-faq-system-requirements-pc

Dus met wat je beschrijft zou het geen probleem moeten zijn. Windows zelf kijkt er ook nog naar en als je windows 8.1 draait zou het sowieso geen probleem moeten zijn.

Wat betreft het behouden van files, het hangt er van af wat je nu draait. Met Vista behoud je niets, met de hogere versies behoud je wel je files:

If you're upgrading from You can keep

Windows 8.1 or Windows 8 Windows settings, personal files, and most apps
Windows 7 Windows settings, personal files, and most apps
Windows Vista Nothing—you must boot from media and perform
a clean install
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-faq-what-can-keep-pc

Voor het maken van de back-up. Het meest gemakkelijke (maar kost 1) de meeste ruimte en 2) heeft wat uitzoekwerk naderhand) is om een grote harde schijf te pakken en daar de gehele C-schijf op te zetten. Doe eventuele andere harde schijven op dezelfde manier.
Wat ik zelf altijd back-up is het volgende:
- Mijn documenten
- desktop (daar staan soms wel wat dingen die ik nog geen plek heb gegeven)
- Mocht ik een spel geinstalleerd hebben, de savegames van dat spel.
Periodiek (4x per jaar) maak ik een back-up van de gehele harde schijf, de rest is eens per 2 weken (zo veel doe ik nou ook weer niet. Goeievraag kan je vanuit elke PC bereiken ;-)
8 jaar geleden
Als je Windows 7 met Service Pack 1 (SP1) hebt of Windows 8.1 Update en alla updates hebt geïnstalleerd, dan verschijnt de app Download Windows 10.

Klik dan op ‘Controleer je pc’ in de Upgrade Advisor in de app Get Windows 10. Vervolgens wordt je pc gecontroleerd en ontvang je het bericht of deze geschikt is voor Windows 10. Daarnaast wordt er gekeken of er bekende compatibiliteitsproblemen zijn met je bureaubladapps, verbonden apparaten of pc-componenten.

Bekijk ook de systeemvereisten voor Windows 10 goed. De beschikbare functies kunnen per apparaat verschillen.