waarom loopt mijn laptop random vast?

Sinds een maand heb ik dat mijn laptop soms vast loopt. Sinds dien is het steeds meer geworden en nu kan ik niet eens meer inloggen. Wat handig kan zijn om te weten is dat ik wel in veilig modus kan... Weet niet of dit verschil kan maken.
Ik heb (toen ik nog gewoon kon inloggen) gescand maar niks gevonden. SFC gedaan, schijfcontrole, geheugencontrole...
Als ik mijn laptop nu gewoon opstart kom ik op het scherm te staan waar ik mijn wachtwoord moet invoeren en dan loopt het al vast.

Mijn ideeën zijn echt op :(

Laptop: Asus N55SF
Een jaar geleden wel een SSD geplaatst, maar dan zou het eerder moeten zijn gebeurd..?

Groet,

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
capthavoc
8 jaar geleden
Er kan iets met je videokaart aan de hand zijn ?
meestal bij het omschakelen van de standard modus naar de windows buroblad wordt de resolutie hoger
dus wellicht is je driver niet goed ?
probeer eens driverbooster http://www.iobit.com/en/driver-booster.php
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het klinkt inderdaad als een probleem met 1 of meerdere drivers.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Staat er niets in het windowslogboek? Druk op de Windowstoets en type event in. Dan zie je "Gebeurtenislogboeken weergeven". Klik daarop en kijk in de logboeken of er op het tijdstip van verscheiden van de pc iets staat vermeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
WasMaes, ik zie hier ENORM vaak staan service controle manager fout staan... En daartussen (wat denk de fout aangeeft) Kritiek-- Kernel-power
Zal een foto in de bijlage zetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh nee kernel power is dat je pc niet goed is afgesloten... zal meerdere fouten uploaden

Antwoorden (2)

Het is altijd moeilijk om te bepalen of het aan de hardware of de software ligt. Als je ssd en geheugen goed zijn kan het ook nog aan het moederbord liggen. Een herinstallatie van windows of het terugzetten naar fabrieksinstellingen zou uitsluitsel kunnen geven. Let erop dat dan al je gegevens worden gewist
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijkend naar je event log, zie ik dat de belangrijkste fout de kernel power error is (41, taakcategorie 63). Als ik daarop zoek, zie ik verschillende eigenaren van ASUS-systemen die met hetzelfde probleem kampen. Grofweg zie ik twee soorten oplossingen:
(1) is om energiebeheer zodanig aan te passen dat er geen energiebesparing wordt toegepast, maar 'Hoge prestaties'
(2) om de geluidskaart tijdelijk uit te schakelen via apparaatbeheer.

Voor fout 7001 raadt Microsoft aan om tcp/ip over netbios in te schakelen.

Kun je deze dingen proberen, misschien in veilige modus met netwerkondersteuning?

Er kan ook een ernstiger oorzaak zijn, zoals oververhitting, problemen met CPU of PSU of harde schijven, maar bovenstaande interventies zijn redelijk gemakkelijk uit te voeren. Bovendien wijst het werken van veilige modus niet direct op falen van elementaire hardware.