Hoe kan ik .exe bestanden gebruiken met een ander OS dan Microsoft Windows?

Ik ben helemaal klaar met windows, dus wil ik een ander OS wat op windows lijkt of wat in ieder geval .exe bestanden kan installeren en gebruiken. Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
.exe-bestanden zijn uitvoerbare programma's (executables). Die zijn gecompileerd vanuit een bepaalde broncode (programmeertaal). Onder Windows hebben ze extensie ".exe", but what's in a name ? Onder Linux doet het er niet toe hoe ze heten... Echter: geen Windows ? dan ook geen executables voor Windows.

Antwoorden (1)

Als je van Windows weg wil, ga je in principe ook van exe's weg. Of je moet kunstgrepen uit gaan voeren als WINE in Linux of veel gekker, Windows draaien binnen een ander OS (emulatie).