Waarom lagt mijn computer met Windows 10?

Ik heb gisteren met succes Windows 10 kunnen installeren, alleen heb ik er een probleem aan over gehouden: mijn computer stopt/lagt even als ik eventjes bezig ben met onder andere typen, of opeens als ik met de muis bezig ben, ook als ik een game speel zie ik lijntjes boven in mijn beeld lopen. Ik heb de laatste drivers van nvidia en van mijn intel graphics card al geïnstalleerd en tevens is mijn standaard gpu de nvidia kaart. Heeft misschien iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
het besturingssysteem is pas net uit, waarschijnlijk zijn er nog geen goede drivers
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou een clean herinstallatie doen en kijken hoe dat werkt. https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat Heb ik dan de kans dat ik mijn bestanden kwijt raak?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen kans. Als je dan niet backupt is dat zeker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat Heeft het ook zin als ik probeer de optie "Systeem opnieuw instellen" met als optie bestanden behouden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
MrTomaat ik weet niet of een clean install in deze situatie een goed idee is. De upgrade maakt gebruik van de license key van de geïnstalleerde Windows 7 of 8 versie. Als je een clean install gaat doen is deze licence key niet meer beschikbaar op het systeem en moet je dus een license key intikken. Goede kans dat er dan alleen Windows 10 keys worden geaccepteerd en je dus moet betalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@mullog Wat raadt u dan aan in dit geval?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@mullog Niet helemaal je windows 7 of 8 key wordt omgezet naar een windows 10 key. Je kan die key proberen te vinden (hoop opties in de comments)
http://tweakers.net/nieuws/104465/microsoft-zet-tool-online-om-windows-10-update-te-forceren.html
Maar je kan beter vanuit Windows 10 de verse installatie starten idd. Hoewel deze uitleg ook weer via een ISO werkt.
https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3f0lcs/how_to_clean_install_100_explained_no_more/
Je W10 key zo gekoppeld zijn aan je MS-account volgens sosmmige (iets soortgelijks merkte ik al met de W10 previewkey). Key invoeren moet je overslaan iig. @Maaiveld log je in met een w10 account? en deed je dat bij w8.1 ook (met hetzelfde account?). Herstarten en blijven proberen te activeren schijnt wel de nodige problemen te veroorzaken. http://www.anandtech.com/show/9334/microsoft-confirms-you-can-clean-install-windows-10-after-upgrading
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De installatie van Windows 10 kan inderdaad enige problemen meebrengen. De problemen kunt u melden op de website van Microsoft. Zij sturen u dan een antwoord met een oplossing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat Ik heb geprobeerd om opnieuw Windows 10 te installeren via de tool met de optie om mijn bestanden te behouden. Maar helaas heeft dit niets geholpen. Ik probeer ook al heel de dag om contact op te nemen met de klantenservice van Microsoft maar het lijkt alsof de wachtrij niet ophoudt. Ik overweeg nu om uw tip op te volgen door een verse installatie uit te voeren. Tevens kan ik ook morgen naar de computerzaak, waar ik mijn pc heb gehaald, om deze terug te brengen om te laten controleren. Wat raadt u aan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Binnen Win10 Kan je kiezen voor een installatie zonder behoud van bestand. Je hebt hier geen dvd voor nodig. Het duurt even (vrij lang) maar werkt prima. Heb het zelf ook gedaan. Kies bij deze optie niet voor het veilige verwijderen van bestanden (dat kan uren duren) maar voor de minder veilige optie. Na de verse installatie kan je alleen niet meer downgraden naar je oude OS. Mocht je terug willen dan zal je ook deze helemaal vers moeten installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Back up en. Verse installatie. Wat die reset is met behoud van bestanden weet ik niet, maar dat is niet interessant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.zdnet.be/tips/170158/wat-is-de-productsleutel-van-je-gratis-windows-10/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien heb je niet heel veel werk geheugen op weinig mb dat je drm lagt

Antwoorden (2)

Welke update had je eerst? Windows 8, 8.1 of 7? En had je al een goede computer? Kijk eventjes of je harde schijf vol zit, daardoor kan je computer soms ook slomer worden.
Als het probleem blijft, dan zou ik weer downgraden naar je vorige bestuur-systeem.
Ik dacht al dat Windows 10 geen top bestuursysteem zou worden..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
er kunnen verschillende problemen aanwezig zijn het is waarschijnlijk omdat windows
10 heel nieuw is dus het heeft niet alle drivers want toen ik eergisteren windows 10 had geinstaleerd had werkte het ook niet en het zou ook kunnen dat je intel hd graphics als standaard graphische processor is ingesteld maar die nvidia moet standaard zijn want die is veel sneller of en waarschijnlijk kan het ook zijn dat in windows 10 is het operatiesysteem zwaarder als in de vorige versies want als ik mijn
laptop van windows 7 naar 8 upgrade krijg ik ook lag want die laptop zelf heeft een slechte graphische chip en de laatste optie zou kunnen zijn dat er iets met je internet aan de hand is want soms ontvangt de adapter geen signaal en dan lagd ie even maar dat is bij alle pcs met draadloos internet