Hoe krijg ik mijn laptop, die van Windows 7 naar Windows 10 geupdated is, weer werkend?

Gisteren heb ik mijn Windows 7-computer (merk Asus) voorzien van een update naar Windows 10. De update duurde lang, maar verliep prima. Echter bij het opstarten van mijn laptop krijg ik een zwart scherm, zonder muis o.i.d., te zien. Hoe verhelp ik dit? Dien ik Windows 7 weer opnieuw te installeren? Zo ja, hoe doe ik dat, gezien ik niet bij mijn bestanden kan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zag op een forum iemand anders met een laptop die het kon oplossen, simpelweg, door de laptop van de netstroom af te halen (dus op de accu) en dan te herstarten (CTRL-AlT-DEL). Wellicht haalt dat wat uit?
Mocht je nog geen backup hebben gemaakt van je data, dan kun je die eventueel alsnog veilig stellen of bereiken m.b.v. een linux-gebaseerde tool (zie bron).

Toegevoegd na 23 minuten:
Op Youtube staan ook nog diverse filmpjes met andere oplossingen voor dit zwarte schrem probleem na een upgrade (waar het aan de graphics kaart ligt). Kijk bijvoorbeeld naar https://www.youtube.com/watch?v=UH7cKMvoLXc of https://www.youtube.com/watch?v=bAQ-m9x-pQY