kan ik macbook herinstalleren, zonder bootable usb?

Ik wil mijn macbook herinstalleren, hij moet dus opgeschoond worden. Mijn vraag is kan ik dit doen zonder een bootable usb drive.

Ik heb een 2013 late version macbook pro retina, op sommige sites staat er dat ik gewoon eerst erase meot doen en daarna heeft mac een speciale drive wat al geïntegreerd is om de OS X weer te installeren.

Klopt dit? of moet ik echt een bootable usb drive hebben ervoor? iemand een goede handleiding/site om te volgen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

1. Zet je Mac uit.
2. Zet je Mac aan en houd onmiddellijk de toetsen ⌘ en R ingedrukt totdat je het bootscreen ziet. Indien je een wereldbol ziet moet je verbinden met je WiFi netwerk of met een Ethernet kabel. De wereldbol gaat draaien en het kan een kwartier tot een half uur duren voordat je naar de volgende stap kan gaan.
3. Kies voor Nederlands in het talenscherm. (Als je dit ziet, soms komt deze scherm niet.)
4. Kies voor Disk Utility en wis je Macintosh HD.
5. Sluit Disk Utility af en kies voor Herinstalleer OS X ........
6. Volg de stappen om OS X te installeren.

De snelheid van de download en installatie hangt af van je Mac en internet verbinding.